וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח נמוך מהצפוי לאלון USA ברבעון השלישי עקב השלמת פרויקט לחידוש מתקנים בבית הזיקוק בטקסס

עומרי כהן

23.9.2005 / 15:45

החברה צופה רווח של 23-20 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 42-33 מיליון דולר; CSFB: ההודעה עשויה להשפיע לשלילה על מניית החברה, אשר זינקה ב-56% מאז ההנפקה ביולי



חברת האנרגיה אלון USA מקבוצת הדלק הישראלית אלון, דיווחה היום, כי רווחיה ברבעון השלישי של 2005 יסתכמו בטווח של 49-43 סנט למניה (23-20 מיליון דולר). שלושה בנקי השקעות, אשר החלו באחרונה לסקר את אלון USA, ציפו שהחברה תציג רווח גבוה יותר של 89-71 סנט (42-33 מיליון דולר). זאת, על רקע הזינוק החד שנרשם במהלך הקיץ במחירי הנפט והבנזין בארה"ב, עקב החששות ממחסור שיצרו סופות ההוריקן קתרינה וריטה. את הרבעון השני של השנה סיימה אלון ברווח של 15.3 מיליון דולר.



באלון הסבירו היום, כי על רקע השלמת הפרויקט לחידוש אחד המתקנים בבית הזיקוק שלה בביג ספרינג טקסס, ירד ברבעון השלישי היקף התפוקה של בית הזיקוק בכ-6,000 חביות ליום, בהשוואה לתוכנית המקורית. בנוסף, מצפה החברה לירידה זמנית ברווח בהיקף של 1.7 דולר לחבית, אולם זו צפויה להחזיר עצמה ברבעון האחרון של השנה, עם השלמת זיקוק הנפט הגולמי והפיכתו לבנזין.



בבנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון (CSFB), אשר נמנה על אחד משלושת הבנקים המסקרים את פעילותה של אלון USA, ציינו בתגובה כי ההודעה מהיום עשויה להשפיע לשלילה על מניית החברה, אשר זינקה מאז ההנפקה ביולי ב-56% למחיר של 25 דולר. לדברי CSFB, בעוד החברה לא נפגעה כנראה מסופות ההוריקן, היא הפסידה חלק מהרווחים, שיצרו הסופות לחברות האנרגיה עקב עליות המחירים. עם זאת, החברה צפויה להחזיר חלק מההפסד הרווחים ברבעון הרביעי. CSBF ממשיך להחזיק בהמלצת "נייטרלי" על אלון USA עם מחיר יעד של 24 דולר - נמוך ב-4% ממחירה של המניה אתמול.



הפרויקט אותו השלימה אלון, הוא חלק מתוכנית גדולה יותר להרחבת בית הזיקוק, להיקף תפוקה מקסימלי של 70 אלף חביות ביום. הפרויקט שהושלם כעת תוכנן בתחילה להסתיים רק בינואר 2006, ובעקבות השלמתו, צפוי פרויקט החידוש הבאה של המתקנים להתבצע במקביל להתקנת יחידה לייצור סולר דל גופרית, אשר מתוכננת למאי 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully