וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של בחריין: הסרנו החרם הכלכלי על ישראל

סוכנויות הידיעות

23.9.2005 / 19:40

ההמלכה החליטה להסיר את החרם שהוטל בשנות ה-60 כדי לעמוד בתנאים שהציבה ארה"ב לחתימת הסכם סחר חופשי



שר החוץ של בחריין הודיע היום (שישי) כי מדינתו הסירה את החרם הכלכלי מעל ישראל. זאת, כדי לעמוד בתנאים שהציבה ארה"ב לחתימת הסכם סחר חופשי עמה. כך דיווח העיתון הערבי העצמאי אלאווסט, שראיין את השר. השיח מוחמד בן מובארק בניו יורק. השר לא אמר מתר הוסר החרם.



שר האוצר הבחרייני, אחמד בן מוחמד אל חליפה, כתב לפני כמה ימים באיגרת אל המיועד לכהן כראש הנציגות המסחרית האמריקאית בממלכה, נכתב כי "בחריין מכירה בצורך לבטל את החרם הכלכלי הראשוני על ישראל ופותחת במאמצים להשיג מטרה זו".



החרם הכלכלי על ישראל החל בשנות ה-60, אז החליטה הליגה הערבית על החרמת כל החברות שיש להן קשרי מסחר עם ישראל, וכמובן על החרמתן של חברות ישראליות. החרם על חברות ישראליות נקרא "ראשוני", והוא עומד להיות מבוטל בבחריין, לאחר שהחרם העקיף בוטל בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו. כמו כן נשלח מזכר לכל משרדי הממשלה בבחריין שבו מוזכר נושא ביטול החרם.



הסרת החרם עולה בקנה אחד עם מאמציו של שר החוץ סילבן שלום להרחיב את מעגל המדינות הערביות שמקיימות קשרים עם ישראל. לאחרונה נודע כי לישראל נציגים מסחריים לא רשמיים בדובאי, ושר החוץ סילבן שלום נפגש עם עמיתיו מפקיסטאן ואינדונזיה, שתי מדינות שלהן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל. אתמול נכתב בעיתון הירדני א-דוסתור מאמר מאת הד"ר כמאל רשיד, שידוע בהתנגדותו לנורמליזציה עם ישראל, שבו כתב על שלום: "הוא הצליח לשבור את קיר הברזל, או מה שחשבנו שהוא קיר ברזל, עם המדינות הערביות והאסלאמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully