וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר הסכם הפשרה - מדינול ובוסטון סיינטיפיק נכנסות לעימות חדש

חיים הנדוורקר

25.9.2005 / 7:16

מדינול טוענת כי בוסטון השתמשה בפטנטים שלה גם בסטנט החדש שלה, ליברטה; בוסטון ביקשה לכלול את הליברטה כחלק מהפשרה שכבר התקבלה, אך מדינול סירבה והיא עשויה לפנות לבוררות כבר בימים הקרובים



ניו יורק



מי שחשב שהמאבק בין מדינול לבין בוסטון סיינטיפיק נגמר - טעה. חלק א' נגמר. עכשיו מתחיל חלק ב'.



שתי החברות, שהגיעו להסכם פשרה ביום חמישי ולפיו החברה האמריקאית תשלם למדינול 750 מיליון דולר במזומן ותוותר על חלקה במדינול, עומדות לצאת להתכתשות חדשה - הפעם סביב הסטנט הקרוי "ליברטה". וגם כאן, אם מדינול תזכה היא עשויה לגרוף קופה נאה. סכום שיכול להסתכם אפילו במאות מיליוני דולרים.



הליברטה הוא הסטנט החדש המתקדם ביותר שמוציאה עתה בוסטון סיינטיפיק לשוק. סטנט הוא שרוול מתכת קפיצי זעיר המוכנס לעורקים ושומר עליהם פתוחים לאחר הצנתור. בניגוד לסטנטים אחרים הליברטה הוא סטנט מצופה בתרופה שאמורה להפחית בצורה משמעותית את החומר שהגוף מייצר ושחוסם את העורקים באזור הלב. על פי הערכות בוסטון סיינטיפק, לליברטה יש שוק פוטנציאלי של 5 מיליארד דולר.



מדינול טוענת כי בוסטון סיינטיפק השתמשה בפטנטים שלה בליברטה. בוסטון סיינטיפיק מכחישה זאת. דובר בוסטון סיינטיפיק אמר ל-TheMarker: "אנחנו מכירים את תיק הפטנטים של מדינול ואיננו חושבים שהקניין הרוחני שלהם הופר על ידי ליברטה".



במשפט בין בוסטון סייטיפיק לבין מדינול היתה תוכנית לטפל גם בטענה הזאת של מדינול. ואולם בסופו של דבר הוחלט לדחות זאת למועד אחר, מחשש להתארכות יתר של המשפט ולהתמקד בשני סטנטים אחרים, מוקדמים יותר, אקספרס וטקסוס אקספרס, שמדינול טענה כי "נגנבו" ממנה.



אחת הסיבות שההסכם בין בוסטון סייטיפיק למדינול התעכב, אף שהושגה פשרה לגבי הסכום של 750 מיליון דולר שבוסטון סייטיפיק תשלם שבועות לפני כן, היתה הרצון של בוסטון סייטיפיק להסדיר את העימות העתידי סביב הליברטה.



כחלק מהמאמץ הזה, בהסכם שנחתם בין הצדדים יש התחייסות נרחבת ודי סתומה לגבי כך שמדינול לא תתבע לדין את בוסטון סיינטפיק לגבי טענות על שימוש בפטנטים של מדינול, אלא בדרך של בוררות.



החברה האמריקאית לחצה להגיע לבוררות בפרשת הליברטה מחשש שמדינול תנסה לפתוח בהליך משפטי חדש שבו יהיו נוכחים מושבעים. הליך כזה הוא מאוד בעייתי מבחינתה של החברה האמריקאית, משום שמושבעים נוטים בדרך כלל לתמוך בצד הנחות במשפט, ובמקרה הזה - במדינול. כשמתקיים הליך של בוררות, ההכרעה מתקבלת על ידי אנשי מקצוע מומחים. כאן, החברה האמריקאית מאמינה שיש לה סיכוי טוב יותר.



הליברטה יצא לשוק בתחילת 2005 ואושר לשימוש באירופה. על פי הערכות, הסטנט הזה יאושר לשימוש מתישהו ב-2006 בארצות הברית ולאחר מכן ביפאן. בשלב זה מוכרים את הסטנט הזה בארה"ב ללא הציפוי של התרופה.



על פי מקורות המכירים את הפרשה, הליך הבוררות בעניין עשוי להתחיל כבר בחודשים הקרובים, אם אכן תיזום מדינול הליך בוררות כפי שנראה עתה, ותזכה בו, כפי שראשיה מאמינים, הם עשויים לגרוף לקופתם סכומי ענק, בהתחשב בהיקף המכירות שבוסטון סיינטיפיק מאמינה כי תוכל למכור את הסטנט הזה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully