וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: שלמה אליהו לא יקבל היתר להשתתף במכרז על הפרטת בנק לאומי

שלומי גולובינסקי

25.9.2005 / 8:28

אליהו יזדקק להיתר מבנק ישראל כדי להגדיל את אחזקותיו בבנק לאומי מעבר ל-10% שכבר ברשותו, אבל קלושים הסיכויים שיקבל את ההיתר עד למועד קיום המכרז





האחזקה בחברת הביטוח אליהו לא תמנע משלמה אליהו לרכוש את השליטה בבנק לאומי - כך סבורה עו"ד דליה טל, המקורבת מאוד לבנק לאומי ולמנכ"ל גליה מאור. חוות הדעת של טל, הנחשבת לאחת מעורכי הדין הבכירים בתחום הבנקאות, מסתמכת על הפירוש היבש של החוק שהתקבל בעקבות עבודתה של ועדת בכר לרפורמה בבנקאות. על פי חוק זה, בעל חברת ביטוח אינו יכול לרכוש בנק אם חברת הביטוח שלו מחזיקה בקרנות פנסיה ובקופות גמל או מנהלת אותן.



לחברת הביטוח אליהו אין פעילות בתחום זה וגם אין לה כוונה להיכנס אליו - ולכן לטענת טל, שלמה אליהו אינו מנוע מרכישת לאומי בגלל חברת הביטוח שלו. ככל הידוע, אליהו עודכן בחוות הדעת, אבל בפיקוח על הבנקים סבורים לפי שעה אחרת. על בסיס חוות הדעת המפתיעה של טל, תהיה דרכו של אליהו לרכישת השליטה בלאומי קלה הרבה יותר. הוא לא ייאלץ להיפרד מהחברה שהקים, אלא יהיה עליו למצוא פתרון לאחזקות שלו בהפניקס ובבנק אגוד. לגבי הפניקס - כבר מתנהל מו"מ עם קבוצת דלק. לגבי אגוד - אליהו יצטרך למצוא רוכש למניותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully