וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.1% וליפמן נפלה ב-3%

נתן שבע

25.9.2005 / 16:56

מניות הבנקים הגדולים נפלו בשיעורים של עד 2.2%. כי"ל טיפסה ב-0.3%. טבע נחלשה קלות


המסחר בתל אביב התנהל היום בירידות שערים, בעקבות ההידרדרות בזירה הבטחונית בסוף השבוע: מדד המעו"ף ירד ב-1.1% לרמה של 712.3 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד שיעור דומה לרמה של 719.5 נקודות ואילו מדד התל טק 15 ירד ב-0.2%. מחזור המסחר היה נמוך מעט מהממוצע והתסכם בכ-720 מיליון שקל.

המשקיעים בבורסה בתל אביב התעוררו היום לאחר סוף שבוע של הסלמה בזירה הבטחונית. ירי קסאמים לעבר שדרות, חידוש מדיניות ההתנקשויות, איומים לנקמה מצידו של החמאס - כל אלה חברו יחד וכאילו נשכחה ההתנתקות. לאירועים צפויה גם השלכה פוליטית על ההצבעה מחר בליכוד, שעשויה להחליש את שרון ולהוביל להקדמת הפריימריס, ויחד איתה אולי גם את הבחירות.

אבל מעל הכל צפויה השבוע ביום חמישי הפקיעה על אופציות המעו"ף, כך שהמסחר יהיה נתון בימים הקרובים ל"שגיונותיהם" של שחקני המעו"ף. נראה היה כי אלה הפעילו כוחות בעיקר לנסות לשמור שהמדד לא יירד אל מתחת ל-710 נקודות.

מחר צפויה החלטתו של הנגיד, סטנלי פישר, על גובה הריבית במשק. עיני המשקיעים נשואות למדיניות הנגיד, לאור העובדה שהריבית בארה"ב גבוהה זה 4 ימים מהריבית בישראל. העלאת ריבית מפחיתה את כדאיות ההשקעה בבורסה. לאור העלייה של הדולר ב-1.6% בשבוע. ייתכן שהנגיד יבקש למנוע התפרצות ביעדי האינפלציה עוד קודם.

הזינוק בדולר וחששות מפני עלייה אפשרית בריבית מחר הובילו גם להיחלשות של האג"ח השקליות מסוג שחר ב-0.2% לטווחים הארוכים. האג"ח הצמודות מסוג גליל לטווחים הארוכים איבדו שיעורים של עד 0.3%.

את ירידות השערים הובילו היום מניות הבנקים הגדולים, שריכזו מחזור של יותר מ-50 מיליון שקל כל אחת. הפועלים איבדה 2.2% ולאומי השילה 1.8%.

מניית כי"ל, עליה המליץ בית ההשקעות UBS ביום חמישי המשיכה להתאושש ב-0.3%, לאחר שאיבדה כ-6% בשבוע שעבר. טבע ירדה 0.1%. מכתשים אגן שנסחרה במרבית שעות המסחר בירידות של עד 1% ננעלה בעלייה של 0.7%. איתוראן עלתה ב-4.7%, כנראה על רקע ההערכות כי בתוך שבוע תושלם הנפקתה של החברה בניו יורק.

חשש המשקיעים מפני רבעון שלישי חלש ממשיך לשלוח את ליפמן לצלילה חופשית. המניה, שכבר איבדה בתחילת המסחר כ-5% בעקבות הפער בו פתחה, איבדה 3.2% והשלימה צניחה של 19% בחודש האחרון.

בזק נסחרת בעלייה של 0.3% לאחר שכבר עלתה ב-1.5%. בסוף השבוע התבטא בעל השליטה החדש בחברה, חיים סבן, בדבר קיצוצים אפשריים בכוח האדם של החברה.

אורמת, שזינקה החודש בכ-10%, התממשה ב-2.6% - כנראה על רקע ירידה גם במחירי הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully