וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזקים המבוטחים של סופת ההוריקן ריטה מוערכים עתה ב-2.5 עד 6 מיליארד דולר

רויטרס

25.9.2005 / 9:19

הנזקים נמוכים מהצפוי בשל השינוי בנתיבה של ריטה ובשל היחלשותה לאחר פגיעתה ביבשת; הנזקים המבוטחים מהסופה קתרינה מוערכים ב-60-14 מיליארד דולר



סופת ההוריקן ריטה גרמה לנזקים מבוטחים בשווי 6-2.5 מיליארד דולר במזרח טקסס ובמערב לואיזיאנה - כך לפי שלוש חברות הערכת סיכונים. מדובר בסכום קטן מהצפוי, בשל היחלשות הסופה בטרם פגיעתה בחופי ארה"ב.



לדברי אחת החברות, AIR וורלדוייד, עלויות ריטה יהיו נמוכות בהרבה מעלויות סופת ההוריקן קתרינה, שגרמה לנזקים מבוטחים המוערכים ב-60-14 מיליארד דולר. נראה, לפחות באופן ראשוני, כי רוב בתי הזיקוק החיוניים לא נפגעו - עובדה משמעותית בתקופה בה אספקת הדלק ומוצרים מזוקקים אחרים, בקושי עומדת בביקוש.



"האזורים המסחריים והתעשייתיים של פורט ארתור ובומונט - על בתי הזיקוק הרבים שלהם - היו ממערב למסלול הסופה, ומהירויות הרוחות שם נמוכות יותר. לכן איננו מצפים לראות נזקים מבניים לבתי הזיקוק", אמר ג'יאנטה גוין, סגן נשיא ב-AIR וורלדוויד. הסנאטורית קיי ביילי האצ'יסון מטקסס אמרה לעיתונאים כי בתי הזיקוק באזור יוסטון, ככל הנראה יחזרו לפעולה במהירות, בשל הנזק המועט שספגה העיר.



AIR גם אמרה כי האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר על ידי ריטה הכילו פחות נכסים מבוטחים מאשר האזורים שנפגעו על ידי קתרינה, ובכך קטן סכום הנזקים המבוטחים עוד יותר. אך קהילות אחרות, כמו בומונט בטקסס ולייק צ'רלס בלואיזיאנה, ניזוקו בצורה קשה.



חברת הערכת סיכונים נוספת, Eqecat, אמרה בשבת כי ריטה גרמה להפסדים מבוטחים בשל הרוחות החזקות בטווח של 6-3 מיליארד דולר. זאת, לאחר הערכה מוקדמת יותר כי הסיכונים עשויים להגיע ל-18 מיליארד דולר.



אך חברה נוספת, RMS, אמרה כי לא תפרסם הערכה רשמית בסוף השבוע הזה, כיוון שייתכן שנזקים נוספים עוד ייגרמו. "הסיבה העיקרית לכך היא ההערכות כי הסופה תיחלש ככל שהיא תיכנס לפנים היבשת, ושטפונות שייגרמו עקב כך עשויים עוד לגרום לנזקים נוספים", אמר קייל ביטי מ-RMS. ביטי אמר כי הערכה טובה עשויה להיות בסביבות 5 מיליארד דולר, אך ללא נזקים אפשריים נוספים בשל השיטפונות.



ריטה פגעה בערים מפונות ובביצות עתירות הנפט בגבול טקסס-לואיזיאנה ביום שבת בבוקר וגרמה לנזקים ולהפסקות חשמל. הסופה החזקה פגעה במהירות של 193 קמ"ש והמטירה מטחי גשם חזקים, אך נחלשה כשהתקדמה לעבר פנים היבשת. היא פסחה על יוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארה"ב.



אך עיר הנפט בומונט ובתי זיקוק רבים אחרים עמדו בדרכה של ריטה, וטרם יודעים עד כמה נרחב הנזק לתשתיות. בכירים במנהל כוחות החירום של טקסס אמרו כי צוותי הערכת נזקים כבר מוכנים לבדוק את הנזקים ברגע שהרוחות ישככו. לפחות מומחה אחד חושש מהגרוע ביותר, בשל עוצמתה של ריטה מוקדם יותר. "הסופה עלתה בדיוק בסמטת הייצור", אמר הארי קוורלס, מנהל בכיר בחברת בוז אלן המילטון. מדובר בסופה ברמה 4 או 5 בעת שנכנסה ליבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully