וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים וחצי של מסחר בגרמניה - ויזיוניקס חוזרת להיות חברה פרטית

אפרת נוימן

25.9.2005 / 9:30

"ראינו שמחיר המניה מדשדש, המסחר דל ובעלי המניות שידרו שהם רוצים לעשות אקזיט" - מסביר סמנכ"ל הכספים של ויזיוניקס רן ששון את הרקע למהלך



אחרי חמש שנים וחצי של מסחר בבורסה של פרנקפורט, החליטו מנהלי חברת ויזיוניקס הירושלמית להפוך את החברה לפרטית ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה. "ראינו שמחיר המניה מדשדש, המסחר דל ובעלי המניות שידרו שהם רוצים לעשות אקזיט" - מסביר סמנכ"ל הכספים של ויזיוניקס רן ששון את הרקע למהלך.



"ההנהלה בראשותו של מרדכי אביטבול הציעה לבעלי המניות לרכוש את חלקם בחברה במחיר של 2 יורואים, בכ-30% יותר ממחיר השוק באותה עת. הרוב המוחלט של בעלי המניות הסכימו - וההצעה אושרה", אומר ששון.



לדבריו, הרכישה של מניות הציבור נעשתה באמצעות הליך שנקרא "Management Buyout". לשם הרכישה הוקמה חברה, Luneau Management, שהתמזגה עם ויזיוניקס, וכעת היא בעלת המניות היחידה בה. Luneau היא זו שרכשה את המניות מהציבור, ובעלי מניותיה הם בנק צרפתי (33%), שמימן חלקית את הרכישה; וכן הנהלת ויזיוניקס, הכוללת את אביטבול, את מנהל הפעילות בישראל חגי הרמן, את מנהל הכספים דני עטר, שני מנהלים מצרפת, וכן את ששון - המחזיקים יחד ב-66% מהמניות. ההנהלה מימנה את הרכישה, בעיקר באמצעות הלוואות מבנקים צרפתיים, וזאת כנגד שעבוד המניות. החזר ההלוואה ימומן מקבלת דיווידנדים מרווחי ויזיוניקס במשך 7-5 שנים.



ויזיוניקס מספקת ציוד רפואי לרופאי עיניים. ציוד זה כולל מכשור לתהליכי בדיקת ראייה, מכשור רפואי המסייע לזיהוי מוקדם של מחלות ומוצרים חד-פעמיים המשמשים את רופאי העיניים בניתוחים. החברה, שגייסה בתחילת 2000 בגרמניה 12 מיליון יורו לפי שווי חברה של כ-50 מיליון יורו, איבדה ב-2001 את רוב שוויה, ובסוף ימיה כחברה ציבורית היא נסחרה לפי שווי של 5.8 מיליון יורו. ששון מציין כי הוא מעריך את שוויה של ויזיוניקס ב-10 מיליון יורו לפחות. "חובת ההוכחה וההשבחה של החברה מוטלות עלינו. אנחנו מאמינים שהערך של החברה יגדל ואחר כך נראה".



ששון אינו מצטער על ההנפקה בגרמניה. "עשינו את הדבר הנכון בזמן הנכון. לא יישמנו את הביצועים שחשבנו שנעשה - והמניה ירדה. ואולם כשהתאוששנו לא קיבלנו את ההכרה משוק ההון, ולכן הגענו למסקנה שאין טעם להמשיך להיסחר שם. אם הבורסה בתל אביב היתה מאפשרת רישום כפול גם לחברות שנסחרות בגרמניה, היינו שוקלים זאת בחיוב, אבל זה לא קרה. איננו פוסלים בעתיד הנפקה בתל אביב", ציין ששון.



ב-2003 רכשה ויזיוניקס את Luneau הצרפתית, הפועלת באותו תחום, תמורת 3.7 מיליון יורו במזומן, וב-2004 חזרה ויזיוניקס לרווחיות. את 2004 סיימה החברה עם רווח נקי של 200 אלף יורו במחזור של 14.7 מיליון יורו. במחצית הראשונה של 2005 הסתכמו הכנסותיה ב-6.6 מיליון יורו והיא רשמה הפסד נקי של 450 אלף יורו, כך שבסיום המחצית נותרו בקופתה מיליון וחצי יורו. "למרות ההפסד במחצית הראשונה, אנחנו צופים שנגדיל את הרווחיות לעומת 2004", אמר ששון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully