וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדדים מחוץ לארה"ב עולים על השוק האמריקאי בביצועיהם בשנה ה-4 ברציפות ומושכים משקיעים פרטיים

סוכנויות הידיעות

25.9.2005 / 11:01

התשואות הגבוהות שנרשמות בשווקים זרים מפתות לא רק עבור המשקיעים המוסדיים ומושכות השקעות פרטיות של 52 מיליארד דולר בקרנות המשקיעות בשווקים זרים



השנה צפויים ביצועי בורסות המניות מחוץ לארה"ב לעבור בפעם הרביעית ברציפות את הבורסות האמריקאיות. תופעה זו התרחשה לאחרונה באמצע שנות השמונים בעת פריחת הכלכלה היפאנית. אך מה שמבדיל את הפריחה הנוכחית בשווקים העולמיים לעומת אלו האמריקאיים מפריחתם הקודמת, היא מעורבות המשקיעים הפרטיים.



המשקיעים הפרטיים מצטרפים למשקיעים מוסדיים כמו קרנות הפנסיה בשווקים העולמיים. המניות באירופה, אוסטרליה וחלקים מסוימים באסיה עלו ב-4.9% עד כה השנה, לפי המדד הבינלאומי של מורגן סטנלי - EAFE. לעומת זאת, דאו ג'ונס רשם עד כה השנה ירידה של 3.4%, ואילו S&P 500 עלה ב-0.3% בלבד. למעשה, לפי חברת AMG, מקרנות המשקיעות בשווקים זרים היתה זרימה נטו של כספים החוצה רק בשבוע אחד עד כה השנה. קרנות המשקיעות בשוק האמריקאי המקומי ראו משיכות כספים נטו רבות במהלך השנה, במיוחד בשבועות האחרונים.



משקיעים פרטיים הכניסו ב-7 החודשים הראשונים של השנה 52 מיליארד דולר לקרנות הנאמנות המשקיעות בשווקים מחוץ לארה"ב - מתוך סכום כולל של 63 מיליארד דולר שהשקיעו משקיעים אמריקאיים במניות זרות. הסכום הכולל של השקעה במניות זרות השנה צפוי לשבור שיא בפעם השנייה ברצף.



אחת הסיבות לכניסת המשקיעים הפרטיים לתחום ההשקעות הזרות היא זמינותם של יותר אמצעי השקעה. כיום יש יותר מ-700 קרנות נאמנות המשקיעות בשווקים זרים, לעומת 55 בלבד ב-1985, לפי חברת מורנינגסטאר. בנוסף, קיימים גם אפיקי השקעה חדשים יחסית, כגון תעודות סל המאפשרות השקעה הצמודה למדדים למשל.



מניות זרות - בייחוד בשווקים מתפתחים - מציגות סיכונים גדולים יותר בשל גורמים כגון תנודות חדות יחסית בשערי מט"ח, חוסר שקיפות, הגבלות על משקיעים זרים או אי-יציבות פוליטית. מלבד זאת, העמלות שגובות קרנות הנאמנות על השקעה במניות זרות גבוהות יותר. אך מחירן הנמוך והתשואות שהן מציגות מבטיחות ומעודדות יועצים פיננסיים להמליץ יותר ויותר על שווקים זרים. נהוג להמליץ על הקצאה של כ-20% מתיק ההשקעות לניירות ערך מחוץ לארה"ב, אך עתה ממליצים יועצים פיננסיים על הקצאות גדולות אף יותר.



אפשרות חלופית היא השקעה בחברות זרות בעלות מניות הנסחרות בבורסות ארה"ב. כיום יש 475 חברות זרות הנסחרות בבורסת ניו יורק (NYSE) או בנאסד"ק. היתרון שלהן הוא שהחברות מחוייבות בתנאים החשבונאיים האמריקאיים הנוקשים, אך לעתים מחירן גבוה יותר ביחס למדינות המקור שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully