וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנדרד אנד פור'ס עשויה להוריד את דירוגי האשראי של גרמניה ואיטליה

סוכנויות הידיעות

25.9.2005 / 11:42

חברת דירוגי האשראי אמרה כי על שתי המדינות - שגירעונותיהן גדולים וכך גם חובותיהן - לפעול במהירות ובנחישות לשיפור מצבן הכלכלי



סטנדרד אנד פור'ס, חברת דירוג האשראי, עשויה להוריד את דירוגי האשראי של גרמניה ואיטליה. סטנדרד אנד פור'ס אמרה לסוכנות הידיעות בלומברג כי אם לא יצמצמו השתיים את הוצאותיהן ואת חובותיהן, תוריד את דירוג האשראי שלהן תוך שנה וחצי. הורדת דירוג האשראי עשוי להקשות על שתי המדינות לתחזק את חובותיהן הגדולים.



קונרד רויס מסטנדרד אנד פור'ס אמר לבלומברג כי גרמניה עשויה לאבד את דירוג האשראי AAA שלה, אלא אם כן תקטין את התקציב ותפחית את חובותיה. לדברי רויס גם דירוג האשראי AA- של איטליה יופחת, אלא אם כן ימשיך סילביו ברלוסקוני בתכניות הצמצום בתקציב.



גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, ואיטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו, מתקשות לצמצם את התקציב על רקע האטה כלכלית. חוסר הוודאות השורר בגרמניה לאחר תוצאות הבחירות הצמודות, והתפטרותו של שר האוצר האיטלקי דומניקו סיניסקלקו, עשויים לגרום לעיכובים בצעדים לעידוד הצמיחה הכלכלית וצמצום עלויות הממשל.



אם גרמניה לא תפעל לשיפור המצב הכלכלי ובעיות התקציב בשנה-שנה וחצי הקרובות, אז "בהחלט תעלה השאלה: תחזית שלילית או אפילו הורדת דירוג", אמר רויס. באיטליה, ביטול צעדים שתוכננו על ידי שר האוצר הפורש דומניקו סיניסקלקו עשויים "להיות מאוד שליליים עבור הדירוג".



הבחירות הצמודות בגרמניה הובילו לחוסר ודאות לגבי הנהגת המדינה. אף אחד משני המועמדים המובילים לא הצליח לגייס רוב גדול מספיק להקמת ממשלה צרה, וביכולת שניהם להקים קואליציה. ייתכן כי יעברו שבועות ספורים בטרם תורכב הממשלה החדשה, ובסיומם, לא ברור האם תהיה זו ממשלה יציבה מספיק על מנת להעביר רפורמות משמעותיות.



באיטליה, השאלה היא אם הרפורמות שתיכנן שר האוצר היוצא סיניסקלקו, יימשכו. סיניסקלקו התפטר עקב מאבקו בנגיד הבנק המרכזי של אילטה אנטוניו פאציו ועל רקע דחיית תוכנית התקציב שלו. סיניסקלקו תיכנן קיצוץ של 13.8 מיליארד דולר בתקציב, על מנת להפחית את הגירעון של איטליה. קודמו בתפקיד, ג'וליו טרמונטי, יחליפו בתפקיד. באיטליה יש כיום חוב של יותר מ-100% מהתמ"ג, וגירעון של 5%-4% מהתמ"ג. "אם לא יינקטו צעדים החלטיים בתקציב ל-2006, אנו צופים כי הגירעון יגיע ל-6%-5% מהתמ"ג", אמר רויס לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully