וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': "עליית ריבית כבר מגולמת במחירי האג"ח והיא אף עשויה להרגיע את השוק הסולידי"

נתן שבע

25.9.2005 / 13:36

רוב הגורמים עדיין אינם תומכים בעליית ריבית, כותבים בלידר; עודף פדיון בשוק האג"ח ברבעון הרביעי יתמוך בתשואות הארוכות - במיוחד באפיקים הצמודים



הבורסה בתל אביב התעוררה השבוע לאחר סוף שבוע גדוש באירועים בטחוניים. מחר צפויה מיני סערה בהצבעת הליכוד לגבי הקדמת הפריימריס, הצבעה שעשויה להשפיע אולי על המפה הפוליטית בשנים הבאות.



"מגמת הפיחות בשקל, אי הוודאות סביב עתידו של שרון וההסלמה בעזה לא ייטיבו עם שוק האג"ח", כותבים כלכלני לידר ושות'. "ברמות הנוכחיות קשה לצפות לרווח הון נוסף באפיקים הארוכים", הם מוסיפים. יחד עם זאת, מציינים שם כי עודף פדיון בשוק האג"ח ברבעון הרביעי יתמוך בתשואות הארוכות, במיוחד באפיקים הצמודים.



פער התשואות בין השחר הארוך לאג"ח בארה"ב, דבר שמייצג בעצם את פרמיית הסיכון על ההשקעה בישראל אל מול ארה"ב, עלה והגיע ל-1.83% (6.08% לעומת 4.25%), לעומת 1.67% לפני שבוע. לפי הערכות של בית ההשקעות, קשה לצפות לירידה במרווח בשוק האג"ח בין מדינת ישראל לארה"ב, במציאות הפוליטית-בטחונית הנוכחית.



בלידר מעריכים עוד כי קיימת הסתברות מסוימת (של כ-35%) להעלאת ריבית של 0.2% מחר. עם זאת, הם מציינים כי רוב הגורמים עדיין אינם תומכים בעליית ריבית: מדד אוגוסט נמוך, ציפיות האינפלציה נמוכות מ-3% והאבטלה נמצאת על רמה גבוהה של 9%. אך הפיחות המתון על רקע פערי ריביות שליליים והחמרה מדינית ובטחונית, עשויים "להלחיץ מעט" את בנק ישראל, הם מציינים. בלידר מעריכים כי עליית ריבית (אגרסיווית יחסית) כבר מגולמת במחירי האג"ח, והיא אף עשויה להרגיע את השוק הסולידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully