וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף התיירות מחלץ עצמו מהמשבר: קצב הלינות הממוצע בשלושת החודשים האחרונים חזר לרמות של שנת 2000

רם דגן

25.9.2005 / 14:34

הירידה במספר הישראלים שלנו בבתי מלון באוגוסט אוזן בעזרת השיכון הזמני של המפונים; תפוסת החדרים במלונות בירושלים זינקה ל-62%; מתחילת השנה זינקו לינות התיירים בבתי מלון ב-41%



גם בחודש אוגוסט האחרון נמשכה ההתאוששות החדה במצבו של ענף התיירות המקומי. הירידה שנרשמה בתפוסת החדרים במהלך החודש, על רקע החשש של תושבים מקומיים בימי ההתנתקות, נמחקה הודות לתפוסת החדרים שנרשמה בבתי המלון בעקבות שיכונם הזמני של המפונים.



תפוסת החדרים הממוצעת שמרה על יציבות באוגוסט והסתכמה ב-72%, לעומת שיעור תפוסה של 71% בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, נרשמו במהלך חודש אוגוסט 2.4 מיליון לינות בבתי מלון, כאשר 1.6 מיליון לינות יוחסו לישראלים והיתר - כ-844 אלף - לינות של תיירים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



העלייה הגבוהה ביותר בתפוסת החדרים באוגוסט לעומת התקופה המקבילה נרשמה בירושלים, בה גדל שיעור התפוסה מ-54% ל-62%. עליות חד ספרתיות נרשמו גם במלונות באזור תל אביב ובדרום הארץ, לעומת ירידה בצפון הארץ.



בסך הכל נמשכה מגמת ההתאוששות בענף ובשמונת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מספר הלינות בבתי מלון ב-12.8 מיליון, זינוק של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2004. זאת, אף על פי שבמספר הלינות של ישראלים נרשמה ירידה של 2%, אשר נדחקה לחלוטין בעקבות זינוק של 41% במספר הלינות של תיירים, שהיוו 36% מכלל הלינות שנרשמו בתקופה.



נתון מעודד נוסף הוא מספר הלינות הממוצע לחודש שהגיע מתחילת השנה לרף של 549 אלף. במהלך החודשים יוני-אוגוסט נרשמה רמה ממוצעת של 612 אלף לינות - הגבוהה ביותר שנרשמה מאז תחילת המשבר בענף בתחילת 2000. מספר הלינות הממוצע לחודש, בשלושת החודשים האחרונים, משקף קצב גידול שנתי של 12%, הנגזר מגידול חודשי של 1%. עם זאת, בשלושת החודשים שקדמו לתקופה האמורה נרשם כבר קצב גידול חודשי חד יותר של 6.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully