וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי הבמאים והתסריטאים פנו ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד דליה איציק בחשד להפרת אמונים

בועז גריילסמר

25.9.2005 / 16:04

הפנייה - בעקבות כנס התקשורת שנערך השבוע בים המלח בחסות משרד התקשורת; "למיטב הבנתנו, ניגוד עניינים ברמה כל כך קיצונית ובוטה אף פוסל את השרה מלהמשיך לכהן"



עורכת דינם של איגודי הבמאים והתסריטאים, סמדר בר-נתן, פנתה היום במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. במכתב מועלות טענות נגד שרת התקשורת, דליה איציק, בעקבות כנס התקשורת שנערך השבוע בים המלח בחסות משרדה. האיגודים דורשים לפתוח בחקירה פלילית כנגד איציק בחשד להפרת אמונים. "למיטב הבנתנו, ניגוד עניינים ברמה כל כך קיצונית ובוטה אף פוסל את השרה מלהמשיך לכהן ולקבל החלטות, ביחס לגורמים המסחריים המפוקחים על ידה, איתם שיתפה פעולה בארגון הכנס ומן הראוי על כן להשעותה מתפקידה", טוענים היוצרים.



במכתבה כותבת בר-נתן כי "מן הפרסומים בעיתונות עולה כי השתתפות בכנס היתה כרוכה בתשלום של 300 דולר לאדם, בנוסף על תשלום של 235 דולר לאדם עבור השהות במלון בו נערך הכנס. מימונו של הכנס הגיע, אם כן, בראש ובראשונה מדמי ההשתתפות המכובדים ומהתשלומים עבור הלינה במלון, והחסויות המסחריות לא היו אלא אמצעי לקדם את החברות נותנות החסות ולהפיק רווח כספי עבור המארגנים. אם כן, ההשתתפות בדיון הציבורי שמקיימת שרת התקשורת באשר לעתיד התקשורת מוגבלת למי שיש ביכולתו לשלם סכום לא סמלי של 535 דולר, אשר אף יוצר אינו מסוגל לעמוד בו. הדיון בדבר עתיד התקשורת מתקיים, אם כן, בין נציגי השלטון לבין אנשי ההון, כאשר ליוצרים ולנציגי הציבור כולו אין כל נגיעה אליו".



במכתבם כותבים היוצרים כי "בסוף השבוע האחרון התקיים כנס תחת הכותרת 'פסגת התקשורת', ביוזמת שרת התקשורת ותחת חסותה. שלא כמצופה מכנס שנערך ביוזמת גוף ממשלתי, מארגן הכנס לא היה משרד התקשורת, כי אם חברה פרטית לארגון כנסים בשם אוסקר... שורת ההקלות המפליגות בדרישות הרגולציה אשר ניתנו בשנה האחרונה לערוץ 10, בבעלותו החלקית של מילצ'ן, הקלות שניתנו בתמיכתה הפעילה של שרת התקשורת, מעלה גם את החשש כי מדובר בתמורה עבור החסד שנטתה השרה לבעלי הערוץ, עד כדי חשד לשוחד".



יועץ התקשורת של שרת התקשורת, גיורא אילון, מסר בתגובה לפניית האיגודים כי "משרד התקשורת לא נתן אגורה אחת מתקציבו לארגון הכנס, והוא אורגן כולו - מתחילתו ועד סופו - על ידי חברת אוסקר. משרד התקשורת לא לקח חלק בארגון הכנס ולא נתן לו חסות כספית כלשהיא. בראש צוות ההיגוי של הכנס עמד ד"ר יוסי ורדי ולא שרת התקשורת, כפי שנטען בפנייה הנ"ל. אנשי איגודי הבמאים והתסריטאים שכחו, משום מה, לציין במכתבם את דאגתה של שרת התקשורת לאנשים שהם מייצגים, למשל כאשר נאבקה - והצליחה - להעביר 30 מיליון שקל מכספי ה'ביד' של מכרז הערוץ השני מידי האוצר לטובת ההפקה המקורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully