וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר מגיבים להחלטת הממשלה להמשיך בפיצול בז"ן: נשתף פעולה עם המהלך למרות שהוא נעשה בניגוד לדעתנו

רם דגן

25.9.2005 / 17:04

טוענים שמבנה המשק מחייב דווקא מיזוג בתי הזיקוק והפעלתם תחת רגולציה על גובה המחירים; שר התשתיות: לאחר הפיצול ניתן יהיה להכריז קדיש על חברות הדלק הקטנות



על רקע החלטת הממשלה מהיום שלא להיענות לדרישתו של שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, לעצור את פיצול והפרטת בתי הזיקוק, מגיבה , אשר מחזיקה בכ-26% ממניות בז"ן ומודיעה כי אין בכוונתה להכשיל את המהלך. "לאור החלטת הממשלה, החברה לישראל תסייע בביצוע הפיצול, על אף שהיא סבורה שהפיצול יזיק למשק המדינה", אמרו היום דוברי החברה.



בחברה לישראל הסבירו היום כי משק הזיקוק הינו כזה שמתאפיין ביתרונות לגודל, מה שמוביל לטרנד עולמי של איחוד בתי זיקוק תחת פיקוח רגולטורי על המחירים, לדברי דוברי החברה. עוד חזרו נציגיה של החברה לישראל על טענותיהם מיום חמישי האחרון, לפיהן מדינת ישראל לא עמדה בסיכומים שהושגו בדבר פיצוי של כ-120 מיליון דולר בתמורה לחלקה של החברה בבז"ן, ועל כן בכוונת מנהליה להוביל את הדיונים מול המדינה לפורמים המשפטיים המתאימים. "במדינת חוק הזירה הנכונה לברר זכויות משפטיות אינה דפי העיתונים, אלא רק פורום משפטי מוסמך שילמד את טענות הצדדים, את הדין החל ויפסוק את פסוקו באופן שמחייב את שני הצדדים".



במקביל לתגובתה של החברה לישראל אמר היום שר התשתיות כי לדעתו החלטת הפיצול תביא קטסטרופה למשק הדלק. "לצערי, לאחר הפיצול ניתן יהיה להכריז קדיש על חברות הדלק הקטנות. כיום ישנה תחרות בזכות חברות הדלק הקטנות, אך פיצול ייצור דואופול וקרטליזציה בין חברות הדלק הגדולות ומי שישלם את המחיר יהיו המשק והאזרח בישראל", אמר השר.



יחד עם זאת הדגיש שר התשתיות כי דרישתו לעדכן את ההסכם עם החברה לישראל התקבלה, לפיה אם תוך פרק זמן סביר לא תחתום החברה לישראל על הסכם בז"ן, אזי תפעל הממשלה למצות את זכויותיה בבז"ן, דהיינו - החזרת כל נכסי בז"ן למדינה ללא תמורה בתום הזיכיון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully