וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ההחלטה על הריבית במשק מחר: השחרים הארוכים איבדו 0.2%; המק"מים נותרו ללא שינוי

נתן שבע

25.9.2005 / 17:28

באפיק הצמוד ירדו הגלילים בשיעורים של עד 0.3%; מחר צפויה החלטת הריבית על רקע התחזקות הדולר וכאשר הריבית בישראל נמוכה מהריבית בארה"ב - לראשונה מעולם



ערב ההחלטה על גובה הריבית מחר בשוק, סבל השוק הסולידי מירידות שערים. באפיק השקלי נחלשו האג"ח מסוג שחר לטווחים הארוכים ב-0.2%. בנוסף, נחלשו אלה בשל המשך התחזקות הדולר, שנשק היום במסגרת המסחר באופציות על השקל-דולר לרמה של 4.6 שקלים. המק"מים נסחרו תוך תנודות קלות סביב רמות הבסיס, וללא שינויי מיוחדים. באפיק הצמוד איבדו הגלילים שיעורים של עד 0.3%.



מחר תפורסם ההחלטה על גובה הריבית בישראל על ידי הנגיד, סטנלי פישר. ההחלטה הפעם מעניינת במיוחד, לאור התחזקות הדולר בימים האחרונים בשל העלאת הריבית בארה"ב. ההעלאה האחרונה גרמה לכך ששער הריבית על הדולר גבוה לראשונה בהיסטוריה משער הריבית על השקל.



הכלכלנים היו חלוקים היום בהערכותיהם האם הנגיד יעלה את הריבית מחר. בלידר ושות' העריכו כי הסיכויים להעלאה של 0.2% נמוכים, בשל העמידה ביעד האינפלציה ושיעור האבטלה הגבוה. גם בכלל פיננסים העריך רן ישראלי כי הנגיד יעלה את הריבית ב-0.3%-0.2%, בשל ההערכות כי העלאת הריבית תימשך בארה"ב, התחזקות הדולר והציפייה להמשך הצמיחה בישראל. לעומתם, במיטב העריכו כי הנגיד יותיר את הריבית ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully