וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות חדות בשל הירידה במחירי הנפט לאחר ריטה - טוקיו עלתה ב-1.7%, סיאול עלתה ב-2.6%

הדר תדמור

26.9.2005 / 9:54

מדד בטחון היצרנים ביפאן עלה ברבעון השלישי לראשונה זה 4 רבעונים; סוני ירדה ב-3.6% לאחר שחזתה את ההפסד השנתי הראשון שלה זה עשור והודיעה כי בכוונתה לפטר 10,000 מעובדי החברה



עלייה חדות בבורסות אסיה בשל הירידה במחירי הנפט. טוקיו עלתה ב-1.7%, סיאול עלתה ב-2.6%; הונג קונג עולה ב-0.1%.



מדד בטחון היצרנים ביפאן עלה ברבעון השלישי לראשונה זה 4 רבעונים. בטחון היצרנים בעלי הון של לפחות 9 מיליון דולר עמד על רמה של 6.4 נקודות, עלייה לעומת 2.4 נקודות ברבעון הקודם. מספר חיובי מציין שיותר חברות הצביעו על הטבה בתנאיהן לעומת הרבעון הקודם.



מחירי הנפט ירדו מתחת לרף ה-64 דולר לחבית, לאחר שמרבית בתי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו נותרו ללא פגע, לאחר סופת הטורנדו ריטה, עובדה שהשכיחה מעט את החששות לגבי אספקת הנפט בארה"ב השנה.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר יורדים ב-1.3% ונסחרים ברמה של 63.43 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחירי החוזים על הנפט הגיעו לרמה של 68 דולר לחבית, בעקבות החששות מפני הסופה ריטה. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



בעקבות הירידה במחירי הנפט, נרשמה עלייה במניות מגזר הרכב באסיה: מניית טויוטה, יצרנית המכוניות השניה בגודלה בעולם, עלתה ב-2.4%. מניית יונדאי, יצרנית המכוניות הקוריאנית, עלתה ב-1.3%. מניית LG פיליפס LCD עתה ב-1.8%.



ירידה נרשמה במניות חברות האנרגיה, בעקבות הידירה במחירי הנפט. מניית אינפקס, חברת הנפט היפאנית, ירדה ב-1.2%. מניית פטרוצ'יינה ירדה ב-0.8%. מניית CNOOC ירדה ב-0.9%.



מניית סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-2%. מניית יצרנית השבבים הקוריאנית הייניקס עלתה ב-4.4%. מניית יצרנית השבבים הסינגפורית צ'רטרד עלתה ב-1.7%.



מניית סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השניה בגודלה בעולם, ירדה ב-3.6% לאחר שחזתה את ההפסד השנתי הראשון שלה זה עשור והודיעה כי בכוונתה לפטר 10,000 מעובדי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully