וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה מקימה קרן גידור שתשקיע בשווקים מתעוררים ומציבה לעצמה יעד לגיוס 120 מיליון דולר

טל לוי

26.9.2005 / 10:29

יו"ר אקסלנס, רוני בירם: "תשואת היעד של הקרן היא 15% בשנה והיא תנוהל בידי אחד ממנהלי ההשקעות הטובים בעולם - רוברט קלמנס המתמחה בשווקים מתעוררים"



בית ההשקעות אקסלנס-נשואה הודיע היום כי יקים קרן גידור המתמחה בשווקים מתעוררים ומיועדת למשקיעים מוסדיים זרים. הקרן תנוהל מישראל, תבצע את השקעותיה בחו"ל עבור משקיעים זרים ותיסחר בבורסה האירית.



יו"ר אקסלנס-נשואה, רוני בירם, אמר היום כי בכוונת החברה לגייס בקרן יותר מ-120 מיליון דולר במהלך השנה הראשונה.



בירם הודיע כי מנהל הקרן יהיה רוברט קלמנס, אשר שימש כמנהל השקעות בעיר בתחום השווקים המתעוררים בבית ההשקעות הרמס שבלונדון והכריז כי בכוונת הקרן להציג תשואת יעד של 15% בשנה.



עוד נמסר מאקסלנס כי קלמנס הוביל את ההשקעה של בית ההשקעות הרמס בכור וכי הוא נחשב לאחד ממנהלי ההשקעות הטובים בעולם בתחום השווקים המתעוררים. שותף נוסף במיזם הוא בית ההשקעות UBS, שישמש כבנקאי וכברוקר ראשי של הקרן.



ההדגשה בנוגע לאיכויותיו ויכולותיו של מנהל הקרן אינה בכדי. תחום קרנות הגידור נחשב לאחד החשאיים בתחום ההשקעות ולא אחת מכונה בשם "קופסה שחורה". הסיבה לכך היא שבניגוד לקרן נאמנות שמציגה תשקיף למשקיעים, קרן הגידור שומרת על חשאיות ועמימות בנוגע לאפיקי ההשקעה שלה.



בשוק ההון אומרים כי מי שרוכש יחידת השתתפות בקרן גידור, קונה למעשה את יכולותיו של מנהל הקרן, אשר זוכה לסמכויות נרחבות ולמעשה מנהל את הקרן כראות עיניו, תוך שהוא נהנה מגמישות ומפיקוח קל יחסית מצד הרגולטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully