וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרו מהחופשה: שוק דירות הנופש מתאושש

ענת ג'ורג'י

26.9.2005 / 12:32

אחרי שנים של דעיכה שוק דירות הנופש חוזר: 240 דירות נופש חדשות, בשטח של 20 אלף מ"ר, יוקמו במרינה בהרצליה מעל קניון ארנה; המחירים: עד 6,000 דולר למ"ר



אחרי שנים של דעיכה, שוק דירות הנופש בישראל מתאושש: 240 דירות נופש חדשות, בשטח כולל של 20 אלף מ"ר, יוקמו במרינה בהרצליה מעל קניון ארנה. הפרויקט שיכלול שני מגדלים, יוקם על ידי קבוצת הבנייה תדהר על קרקע הנמצאת בבעלות היזם מוטי זיסר והאחים עופר. בימים האחרונים חתמו זיסר והאחים עופר עם תדהר על עסקת קומבינציה במסגרתה תדהר תקים ותשווק את הפרויקט ובעלי הקרקע יקבלו את התמורה במזומן ממכירת מחצית הדירות. בענף מעריכים כי ניתן יהיה למכור את הדירות תמורת 6,000-4,000 דולר למ"ר וצופים כי ההכנסות מהפרויקט יסתכמו בכמאה מיליון דולר.



כמו במקומות רבים בישראל גם שוק דירות הנופש בהרצליה הוספד בשנים האחרונות על רקע פסקי דין ומאבקים משפטיים שהתחוללו במקום ופגעו באורח קשה בערך הדירות: עד 99' היה ניתן לרכוש בפרויקטים במרינה דירות מגורים לכל דבר. באותה שנה פסקו בית המשפט המחוזי בתל אביב ובג"ץ כי הדירות במרינה הן דירות נופש, ושיש להשכירן מדי שנה.



פסקי הדין חילקו את הפרויקטים לשני סוגים: כאלה שהצליחו לשווק את רוב הדירות לפני 99', וכאלה שאיחרו את המועד ונאלצו לשווק את הדירות כדירות נופש במחירים נמוכים מאוד שירדו מרמות של 5,000 דולר למ"ר בסוף שנות ה-90 ל-3,000-2,500 דולר למ"ר ב-2004. היו גם לא מעט חברות שהחליטו להקפיא פרויקט מתוכננים במקום.



באחרונה מדווחים מתווכים הפועלים בהרצליה פיתוח על גידול משמעותי בביקושים לדירות נופש, בעיקר על ידי תושבי חוץ המעוניינים להשתמש בהן כפשוטן. מתווכים מספרים כי מחירי הדירות במרינה עלו בתקופה האחרונה לרמות של 4,500-4,000 דולר למ"ר.



לפי הערכות בנייתן של הדירות החדשות תחל בתוך כמה חודשים לאחר הוצאת היתרי בנייה לפרויקט זאת בהתאם להוראת התב"ע, ותימשך כשנה וחצי. במקום יוקמו דירות שני חדרים, דירות סטודיו ודירות גדולות יותר.



קבוצת הבנייה תדהר נמצאת בבעלות גיל גבע, אריה בכר והקרן האמריקאית מרינר



ופועלת כ-15 שנים בתחומי ייזום וביצוע של פרויקטים של נדל"ן. לאחר פרישתה של חברת סולל בונה מביצוע עבודות בנייה לחברות יזמיות למעט שיכון עובדים, הפכה תדהר להיות בין חברות הבנייה הגדולות הבודדות אשר שרדו את המשבר אשר פוקד את הענף מזה 7 שנים.



תדהר בונה בהיקף של 1,500-1,200 יח"ד בשנה וכן בנייני משרדים ומבני ציבור רבים. את תדהר ייצגו במו"מ משרד עוה"ד עמית, פולק, מטלון ובן נפתלי ארז ושות', משרד עו"ד מירון ייצג את מוטי זיסר, ומשרד עו"ד גורניצקי את האחים עופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully