וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ABN אמרו ירכוש את מניות השליטה בבנקה אנטונוונטה האיטלקי עבור 3.2 מיליארד דולר

TheMarker

26.9.2005 / 14:13

ABN אמרו ירכוש 39.4% ממניות אנטונוונטה; בכך יבואו לקיצם חודשיים של משא ומתן לאחר שנתיים של מאבקים לרכישת הבנק - שכללו גם התפטרות שני שרי אוצר; העסקה כפופה לאישור רגולטורי



הבנק ההולנדי ABN אמרו הודיע כי חתם על חוזה לרכישת מניות השליטה בבנקה אנטונוונטה האיטלקי, עבור 3.2 מיליארד יורו (3.84 מיליארד דולר). חוזה זה מביא לקיצן שנתיים של מאבקים לרכישת הבנק וחודשיים של משא ומתן.



ABN אמרו ירכוש את מניות השליטה בבנק האיטלקי, 39.4% ממניות אנטונוונטה, מבנקה פופולרה איטליאנה סקארל וממשקיעים. זאת, במחיר של 26.5 דולר למניה. העסקה כפופה לאישור רגולטורי. על הבנק המרכזי של איטליה לאשר את הצעתו של הבנק ההולנדי להעלאת אחזקותיו בבנק האיטלקי לנתח הגבוה מ-30%.



נגיד הבנק המרכזי באיטליה, אנטוניו פאזיו, מסוכסך בימים אלה עם ממשלת איטליה בשל ההאשמות כי פעל בצורה שגויה כשניסה למנוע את מכירת אנטונוונטה ל-ABN אמרו, מהלך אשר הביא להתפטרותם של שני שרי אוצר באיטליה. פאציו אישר הצעת רכש של בנק איטלקי אחר - פופולארה איטליאנה - בצעד שמנע השתלטות מצד הבנק ההולנדי ABN אמרו בסך 7 מיליארד דולר. פאציו הביע בעבר את התנגדותו להשתלטות של בנק זר על בנק איטלקי.



חקירה פלילית שהתנהלה על רקע ההשתלטות הובילה להקלטות שיחות, לפיהן פאציו עדכן את מנכ"ל בנק פופולארה לגבי החלטותיו במהלך מאבק ההשתלטות. העדויות שחשפה החקירה הובילו להשעיית ההצעה של בנק פופולארה ולבסוף מכירת הנתח של אנטונוונטה שהיה בידיו ל-ABN אמרו.



מבקריו של פאזיו טענו כי אופן התנהלותו פגע בשמו הטוב של הבנק המרכזי של איטליה, וקראו להתפטרותו. מנגד, טען הנגיד השנוי במחלוקת כי נהג על פי חוק בעת הפיקוח על הצעות הרכש.



שר האוצר האיטלקי, דומניקו סיניסקלקו, התפטר על רקע כשלונו לשכנע את נגיד הבנק המרכזי של איטליה להתפטר. התפטרותו של סיניסקלקו מגיעה על רקע פרשת מאבק ההשתלטות על הבנק האיטלקי אנטונוונטה, בה העדיף הנגיד, אנטוניו פאציו, חברה איטלקית על פני חברה זרה. סיניסקלקו הוא שר האוצר השני הנאלץ להתפטר לאחר שניסה לאלץ את פאציו להתפטר - קודמו ג'וליו טרמונטי התפטר לפני קצת למעלה משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully