וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לית גיפט: "מבחינה מקרו כלכלית אין סיבה להעלות את הריבית; הנתונים טובים ואינם מצדיקים שינוי"

טל לוי

26.9.2005 / 14:55

"השוק בישראל נושא גיבנת מעיקה בדמות המצב הבטחוני; למרות אי יציבות נקודתית, רואים בטווח הארוך זרימת כסף זר לישראל, לא במטרה 'לעשות קופה ולברוח' אלא במטרה להישאר כאן"



"מבחינה מקרו כלכלית אין סיבה להעלות את הריבית. הנתונים טובים ואינם מצדיקים שינוי", כך אמרה היום סמנכ"לית בית ההשקעות גיפט, לאונור טרקיאלטאוב. "אנחנו בגבול העליון של הריבית בארה"ב. יו"ר הפדרל ריזרב הנוכחי, גרינספאן, צפוי לסיים את תפקידו בתחילת 2006 ולא ידוע מה יעשה ממשיכו, אשר ייכנס לנעליים גדולות מאוד".



טרקיאלטאוב מסביר כי השוק בישראל בוגר יותר מאשר לפני 10 שנים וכי העולם כבר מכליל את ישראל בקטגוריה של שוק חזק בעל פוטנציאל ששווה להשקיע בו.



"השוק בישראל נושא גיבנת מעיקה בדמות המצב הבטחוני", היא אומרת. "עם זאת, אי אפשר לומר שישראל היא לא מקום טוב להשקעה. אמנם ברמה הנקודתית ישראל סובלת מאי יציבות בטחונית וגם מאי יציבות פוליטית, אבל בטווח הארוך אנו רואים זרימת כסף זר לישראל, לא במטרה 'לעשות קופה ולברוח' אלא במטרה להישאר כאן".



עוד היא מסבירה כי פער הריביות נוגע בעיקר להשקעה בתחום איגרות החוב, אולם ההשקעה בישראל מתבטאת גם בהשקעה בפירמות לטווח הארוך והדבר מעיד כי ישראל אינה שוק שמיועד לרווחים קלים ומהירים אלא להשקעה רצינית וארוכת טווח.



"הניתוח הטכני מראה שאם הדולר יחצה את הרף של 4.625 - 4.63 שקלים, נוכל לראות גם רמה של 4.77 שקלים", אומרת טרקיאלטאוב, "אם כי ברמה המעשית, סביר שברמות של יותר מ-4.60 כבר נתחיל לראות מימושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully