וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תחשוף היום מערכת פרסום בתוצאות חיפוש שתתחרה ישירות בגוגל

סוכנויות הידיעות

26.9.2005 / 16:29

עד כה השתמשו אתרי MSN בטכנולוגיה של יאהו; ההשקה תתחיל בסינגפור ובצרפת ותיעשה בארה"ב בהדרגה; ההתקדמות הבולטת ביותר בטכנולוגיה של מיקרוסופט היא היכולת לכוון מודעות ישירות לגולשים



מיקרוסופט מתעתדת להשיק היום מערכת למכירת מודעות פרסום באינטרנט, המתחרה בזו של גוגל ויאהו בתחום הפרסום בתוצאות מנועי חיפוש. המערכת של MSN תאפשר למפרסמים לכוון את המודעות בתוצאות חיפוש באינטרנט גם לפי מין, גיל ומיקום.



המהלך הוא חלק מתגובה נרחבת של מיקרוסופט לאיום מצד גוגל, אשר משתמשת ברשת רבת העוצמה שלה למכירות פרסום באינטרנט, כדי לתמוך במגוון רחב של מוצרי תוכנה ושירותי אינטרנט בחינם. בשבוע שעבר הכריזה מיקרוסופט על ארגון מחדש נרחב, אשר במסגרתו הוכנסה MSN לאותה חטיבה עם מערכת ההפעלה חלונות - ובכך רמזה מיקרוסופט, כי תוכנות האינטרנט יהיו מרכזיות לעתידה.



עד כה נסמכה מיקרוסופט במכירת מודעות במנוע החיפוש של MSN, על טכנולוגיה של יאהו. יוסוף מהדי, סגן נשיא במיקרוסופט אמר, כי השירות החדש ימשוך מפרסמים רבים ויגרוף רווחים רבים עבור מיקרוסופט.



כניסתה של מיקרוסופט לתחום עסקי זה זוכה לקבלת פנים חמה באורח יוצא מהכלל על ידי סוכנויות הפרסום המתמחות בפרסום בתוצאות מנועי חיפוש. ההצלחה הרבה נזקפת לתעבורה הגדולה באתרי MSN, בה מעוניינים המשווקים.



מיקרוסופט התעלמה מתחום החיפוש באינטרנט עד שגוגל ביססה את המותג והטכנולוגיה שלה. רק באביב האחרון החלה MSN להשתמש בטכנולוגיית החיפוש שלה עצמה, אשר החליפה טכנולוגיה של אינקטומי. בדיקות עצמאיות הראו כי תוצאות החיפוש במנוע של מיקרסופט נופלות מאלו של יאהו וגוגל. אולם, מהדי אמר כי מיקרוסופט עובדת כדי לצמצם פער זה.



מיקרוסופט מקווה כי מערכת הפרסום החדשה שלה תתחרה בהצלחה במערכת של גוגל, הנחשבת למתקדמת יותר משל יאהו, ואף תעלה עליה בכמה חידושים. ההתקדמות הבולטת ביותר בטכנולוגיה של מיקרוסופט היא היכולת לכוון מודעות ישירות לגולשים לפי תכונות דמוגרפיות ומועד הצגת המודעה.



כך, לדוגמה, גברים המחפשים "ורדים", יראו מודעות לאתרי אינטרנט של חנויות פרחים, בעוד שנשים המחפשות "ורדים" יראו מודעות לאתרים של צרכי גינון. מיקרוסופט תתחיל להריץ את המערכת באתריה בסינגפור ובצרפת, ותכניס אותה בהדרגה לפעולה בארה"ב החל באוקטובר. החברה מקווה להחליף את המערכת של יאהו כליל עד אביב 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully