וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בעליות על רקע ירידת מחירי הנפט; פרנקפורט עלתה ב-2.4%

ליאון איצקר

26.9.2005 / 19:58

פאריס עלתה ב-2%; לונדון הוסיפה 0.7%; עליות חדות נרשמו במגזרי הביטוח והרכב; ענקית הביטוח הגרמנית אליאנץ עלתה ב-3.2%; פז'ו זינקה ב-5.1%; מנגד, פורשה נפלה כ-10%



בורסות אירופה נסגרו בעליות על רקע ירידת מחירי הנפט: בורסת פרנקפורט עלתה ב-2.4%; בורסת פאריס עלתה ב-2% ובורסת לונדון הוסיפה 0.7%, לאחר שנגעה במהלך המסחר בשיא של ארבע שנים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים כמעט ללא שינוי, במחיר של 64.2 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שמוקדם יותר כבר ירדו עד 62.65 דולר. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מכסיקו.

עליות נרשמו במגזר הביטוח, על רקע הערכות כי הנזקים מסופת ההוריקן ריטה בארה"ב אינם כבדים כפי שהיו לאחר קתרינה. מניית ענקית הביטוח הגרמנית אליאנץ עלתה ב-3.2%; מניית Axa, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-3.5%.

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט היוקרתית, הודיעה כי בכוונתה לרכוש 20% ממניות יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן, בעסקה אשר שווייה כ-4 מיליארד יורו (4.8 מיליארד דולר). פורשה לא ציינה כמה תשלם עבור מניות פולקסווגן.

פורשה הודיעה כי בכוונתה לרכוש נתח ממניותיה של פולקסווגן במטרה למנוע השתלטות עוינת על השנייה. פורשה הסבירה בהודעת החברה: "פולקסווגן נהפכה לא רק לשותפה הכי חשובה שלנו לפיתוח, כי אם גם לספקית חשובה של כ-30% מהחלקים בהם אנחנו משתמשים". פורשה הדגישה כי היא עובדת על העסקה ביחד עם הנהלת פולקסווגן וכי לא מדובר בהשתלטות. מניית פורשה נפלה בכ-10%; מניית פולקסווגן ירדה ב-0.6%.



לבד מפורשה ופולקסווגן, נרשמו עליות חדות במניות מגזר הרכב על רקע הירידה במחירי הנפט: רנו עלתה ב-3.5%; פז'ו זינקה ב-5.1%; פיאט עלתה ב-3.9%; דיימלר קרייזלר רשמה עלייה של 4.1%.



הבנק ההולנדי ABN אמרו, הודיע כי חתם על חוזה לרכישת מניות השליטה בבנקה אנטונוונטה האיטלקי, עבור 3.2 מיליארד יורו (3.84 מיליארד דולר). חוזה זה מביא לקיצם שנתיים של מאבקים לרכישת הבנק וחודשיים של משא ומתן.



ABN אמרו ירכוש את מניות השליטה בבנק האיטלקי, 39.4% ממניות אנטונוונטה, מבנקה פופולרה איטליאנה סקארל וממשקיעים. זאת, במחיר של 26.5 דולר למניה. העסקה כפופה לאישור רגולטורי. על הבנק המרכזי של איטליה לאשר את הצעתו של הבנק ההולנדי להעלאת אחזקותיו בבנק האיטלקי לנתח הגבוה מ-30%. מניית ABN אמרו עלתה ב-1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully