וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עלה כ-2.5% אל מעבר לרף ה-65 דולר

TheMarker

26.9.2005 / 23:21

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 65.82 דולר לחבית, עלייה של 1.63 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק; מוקדם יותר היום כבר ירד מחיר הנפט אל מתחת לרף ה-63 דולר



מחירי הנפט שבו לרשום עליות לאחר שמוקדם יותר היום כבר ירדו אל מתחת לרף ה-63 דולר. זאת על רקע דיווחים כי בתי זיקוק בפורט ארתור וביומונט, טקסס, ובלייק צ'רלס, לואיזיאנה, עשויים להישאר סגורים זמן ארוך מהצפוי לאחר שניזוקו מסופת ההוריקן ריטה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ואלרו אנרג'י, חברת בתי הזיקוק הגדולה בארה"ב, אמרה כי בית הזיקוק שלה בפורט ארתור סובל מנזק חשמלי נרחב ועשוי להישאר סגור במשך שבועיים עד 4 שבועות. 6 בתי זיקוק נוספים הקרובים לגבול טקסס-לואיזיאנה נותרו סגורים, דיווחה בלומברג.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 65.82 דולר לחבית, עלייה של 1.63 דולרים, או כ-2.5%, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר היום כבר ירדו עד 62.65 דולר לחבית. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו.



סופת ההוריקן ריטה הוגדרה כסופת ההוריקן השלישית בעוצמתה אשר תועדה אי פעם. הסופה הוגדרה כהוריקן בדרגה חמש, עם רוחות במהירות של 281 קמ"ש, אך עם התקרבותה ליבשה דעכה וירדה בהדרגתיות עד שהוגדרה הוריקן ברמה 1 וחלפה.



עלייה חדה בביקוש לבתים קיימים בארה"ב סייעה גם כן לעלייה במחירי הנפט. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ב-2% באוגוסט, לקצב שנתי של 7.29 מיליון יחידות - הרמה השנייה בגובהה שתועדה מעולם. כך דיווחה היום ההתאחדות הלאומית של סוכני מקרקעין. ביולי נרשם קצב מתוקן של 7.15 מיליון יחידות. תחזית הכלכלנים, לפי סקר שערכה בלומברג, היתה לירידה של 0.6% במכירות הבתים הקיימים באוגוסט, ל-7.12 מיליון, לעומת הערכה קודמת ליולי - לקצב של 7.16 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully