וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אל על מתכוונת לפטר עד 100 טייסים

הארץ

25.6.2001 / 9:20

האיגוד הארצי של טייסי ישראל יבקש את סיוע הפדרציה הבינלאומית של טייסים, במאבק טייסי אל על נגד הנהלת החברה

מאת זוהר בלומנקרנץ

הנהלת אל על מתכוונת לפטר עד 100 מתוך 400 הטייסים שבשירות החברה - כך אומרים בוועד טייסי החברה. בחוזר שהפיץ הוועד לטייסים נאמר: "כוונותיה האמיתיות של ההנהלה ידועות לנו היטב: מייד עם הוצאת צי מטוסי הבואינג מדגם 747-200 ובסיום הקיץ - יפוטרו עד מאה טייסים".

בחוזר נאמר כי "הפיטורים יהיו משיקולים פוליטיים מובהקים: להרגעת מגזר עובדי הקרקע ולמימוש החלום של ההנהלה להפעיל חברת תעופה עם כמות קטנה ככל האפשר של טייסים מפונקים ויקרים". לדברי הוועד, אין מקום לפיטורי טייסים כל עוד הטייסים הנותרים עובדים שעות נוספות.

האיגוד הארצי של טייסי ישראל יבקש את סיוע הפדרציה הבינלאומית של טייסים, במאבק טייסי אל על נגד הנהלת החברה. סכסוך העבודה באל על יעלה לדיון בכינוסה של אחת מוועדות הפדרציה הבינלאומית, שתתכנס ביום חמישי הקרוב במלטה.

יו"ר האיגוד הארצי של הטייסים, קברניט מרק רומן, העומד גם בראש הוועדה הבינלאומית, אמר כי בדעתו לבקש מהפדרציה תמיכה בינלאומית במאבקם של טייסי אל על.

דובר אל על אמר אתמול בתגובה כי בהנהלת החברה לא ידוע על תוכנית הפיטורים שהציג איגוד הטייסים. "האיגוד לא פנה להנהלת החברה ולכן העניין נראה לנו תמוה". לדבריו, הצעד קשור לדרישות השוואת שכר בין הטייסים הצעירים לוותיקים.

מועצת המנהלים של אל על תתתכנס היום לישיבה מיוחדת, כדי לדון בהחלטת הממשלה לקצץ ב-5 מיליון דולר בשנה את השתתפותה בהוצאות הביטחון של החברה, על חשבון הגדלת ההשתתפות בהוצאות הביטחון של ארקיע וישראייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully