וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים לא שילמה מס - הרשויות עיקלו את רכבו של סרגיי טרטיאק

ענת רואה

27.9.2005 / 8:35

טרטיאק פנה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה דחופה לעכב את הליכי הגבייה שמנהל נגדו פקיד השומה; האחזקות בקבוצה נרכשו באחרונה על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק



שחקן העבר של בית"ר ירושלים, סרגיי טרטיאק, טוען שרשויות המס מצאו דרך מקורית לפרוע את חוב המס של בית"ר, כאשר הגיעו לביתו ועיקלו את רכבו הפרטי בגלל חובות מס של הקבוצה. טרטיאק פנה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה דחופה לעכב את הליכי הגבייה שמנהל נגדו פקיד השומה. האחזקות בקבוצה נרכשו באחרונה על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק.



לטענת טרטיאק, באמצעות עו"ד יעקב אנוך ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר ושות', מעסיקתו לשעבר - בית"ר ירושלים אחזקות שנמצאת בהקפאת הליכים - לא העבירה לרשויות המס את תשלומי המס שנוכו משכרו ב-2001-'97 וכתוצאה מכך הגיעו גובים לביתו ותפסו את רכבו. טרטיאק מבקש לשחרר את הרכב ולהחזירו לחזקתו.



בבקשה נאמר כי פקיד השומה נוקט שלא כדין בהליכי גביה אלימים נגד עובד לשעבר והכל בגלל מס שנוכה במקור משכרו אך לא הועבר, בחלקו או במלואו, לרשויות המס. מכיוון שהאחזקות בקבוצה הועברו לתאגיד אחר, שלא חב בחובות העבר של בית"ר ירושלים, רשויות המס אינן יכולות להיפרע ממנו. לטענת טרטיאק, מהלכים אלה ננקטים כיום נגדו מסיבה זו בלבד.



לטענת השחקן הוא גילה את דבר קיומו של החוב העומד על 735 אלף שקל, רק לאחר שרכבו נתפס. לטענתו, חוזה השכר שלו הוגדר בסכומי נטו אותם יקבל וצוין שם שהמעסיקה תנכה את תשלומי המס הדרושים לפי חוק. בבקשה נאמר כי אין לגבות מס מן העובד אלא מהמעסיק.



עוד נטען בבקשה כי חוב המס נבלע במסגרת הסדר הנושים שגובש ב-2001. לדבריו רשויות המס לקחו חלק פעיל בגיבוש הסדר הנושים ולאחר שזה אושר כהסדר סופי ומוחלט, לא ניתן לשוב ולטעון לחוב מס שגולם בהסדר.



טרטיאק הוא שחקן הובא ארצה כשחקן זר ושיחק בקבוצת בית"ר ירושלים בין 92' ל-2001. ב-2003 הפך טרטיאק לאזרח ישראלי והוא מתגורר בירושלים ומאמן קבוצת נוער. ביהמ"ש טרם הכריע בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully