וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בתי הזיקוק דורשים רשת ביטחון למשך 10 שנים כתנאי להפרטה

חיים ביאור

27.9.2005 / 8:46

משמעות הדרישה של העובדים היא שלאחר השלמת ההפרטה איש מהעובדים לא יפוטר בשל צמצומים או התייעלות; במשרד האוצר דוחים את דרישת הוועדים ומוכנים להסכם "צנוע" יותר



ועדי העובדים של בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד דורשים כי ייחתם עמם הסכם קיבוצי המבטיח ש-950 העובדים הקבועים בבתי הזיקוק ייהנו מרשת ביטחון למשך 10 שנים. משמעות הדבר היא שלאחר השלמת ההפרטה איש מהעובדים לא יפוטר מסיבות של צמצומים או התייעלות. במשרד האוצר דוחים את דרישת הוועדים ומוכנים להסכם "צנוע" יותר שיבטיח הגנה מפני פיטורים לתקופה של 4-3 שנים.



יו"ר ועד העובדים בבית הזיקוק באשדוד, יעקב ברדה, אמר אתמול כי במקביל לרשת הביטחון דורשים הוועדים שהמדינה תעמיד ערבות כספית שתבטיח כי לא ייפגעו זכויות העובדים בשנים שלאחר הפרטת בתי הזיקוק.



הוועדים גם דורשים שלפני ההפרטה יוסכם על פיצויים מוגדלים בשיעור של עד 250% מהשכר לעובדים שיפרשו מרצונם וכי יתאפשר לעובדים בגיל 55 ויותר, בעלי ותק של לפחות 25 שנות עבודה, או לגילאי 60 ויותר בעלי ותק של 15 שנים ויותר - לפרוש לפנסיה מוקדמת. לטענת ברדה, המו"מ לחתימת הסכם בין הוועדים לבין האוצר על רקע ההפרטה הצפויה, נקלע למבוי סתום. "בלי הסכם לא תהיה הפרטה", הוא אמר.



ברדה ויו"ר ועד עובדי בתי הזיקוק בחיפה ראובן שוורצברג, נועדו עם יו"ר הסתדרות עובדי האנרגיה דוד גלנוס, וסיכמו עמו שההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בענף, שבעקבותיו הם יהיו רשאים לפתוח בשביתה - אם לא ייענו דרישותיהם של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully