וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה תשווק סלטים מצוננים במותג אוליביה

איילה צורף

27.9.2005 / 8:46

תנובה תיכנס לשוק הסלטים המצוננים על בסיס מה שהיא מגדירה "סלטים מיוחדים", כלומר סלטים שאינם חומוס או טחינה כי אם סלטים בטעמים שונים



תנובה תתחיל לשווק סלטים מצוננים תחת המותג אוליביה. החברה, שהחלה בפיילוט להרחבת מותג אוליביה - שפעל עד כה בתחום הרטבים, המטבלים והממרחים - נערכת בימים אלה לכניסה לתחרות עם הסלטים המצוננים של אסם (צבר) ושטראוס (אחלה). תנובה תיכנס לשוק הסלטים המצוננים על בסיס מה שהיא מגדירה "סלטים מיוחדים", כלומר סלטים שאינם חומוס או טחינה כי אם סלטים בטעמים שונים. לתנובה אין יתרון בשוק החומוס, הנשלט על ידי אסם ושטראוס. הסלטים שישווקו הם חצילים חריף-מתוק בסגנון תאילנדי, חצילים בסגנון מרוקאי, מטבוחה ארטישוק וקישוא ביתי.



באחרונה החלה תנובה להפיץ את סלטי שמיר לרשתות השיווק הגדולות, לאחר שלא היתה מעורבת בשוק הסלטים המצוננים. עם כניסת תנובה לשוק גם באמצעות המותג אוליביה, ייווצר מצב לפיו היא מפיצה מוצרים מתחרים. פעילות מסוג זה אינה חדשה לחברה. גם כיום היא מפיצה מוצרים מתחרים: המותג אוליביה-ויקול, הפועל בשוק המרגרינה, מתחרה במותג המרגרינות של עץ הזית, ושניהם מופצים על ידי אותה חברת הפצה - תשלובת החלב של תנובה.



הפעם האחרונה שבה אוליביה ערכה מהלך תדמיתי-שיווקי רחב היתה לפני כשנה, בקמפיין שהציג תוכנית אירוח שבה המבשל השתמש במוצרים של אוליביה - רטבים לעוף בתנור, רוטבי סויה ורוטב לסלט. בקמפיין זה הושקעו כחצי מיליון דולר. קודם לכן, במאי 2003, ערכה החברה מהלך אחר בהשקעה של 1.5 מיליון שקל, שעסק בעיקר בעיצוב המוצרים. בשנתיים האחרונות מדברים באוליביה, שנוהלה עד לאחרונה על ידי איריס פיין, על צמיחה, ואולם לא מדובר בצמיחה בקצב לו ציפו בחברה וגם המותג לא התחזק עד כה במידה ניכרת.



היקף המכירות בשוק הרטבים והממרחים הוא קטן יחסית, ומסתכם בכ-90 מיליון שקל בשנה, אותם חולקות אסם, קנור ואוליביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully