וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יינה קונסטרקשן בנק, הבנק השלישי בגודלו בסין, זנח תוכניות למכור נתח של 500 מיליון דולר לקרדי סוויס

סוכנויות הידיעות

27.9.2005 / 9:36

זאת כדי להימנע מעיכוב בהנפקה הראשונה לציבור שלו; קרדי סוויס משמשת גם כחתם ב-IPO ונזקקה לאישור רגולטורי לביצוע ההשקעה; דיווחה בלומברג מפי אנשים המקורבים לנושא



צ'יינה קונסטרקשן בנק (China Construction Bank), הבנק השלישי בגודלו בסין, זנח תוכניות למכור נתח של 500 מיליון דולר לקרדי סוויס השוויצי כדי להימנע מעיכוב בהנפקה הראשונה לציבור (IPO) שלו. כך דיווחה בלומברג מפי אנשים המקורבים לנושא.



המכירה בוטלה מאחר שקרדי סוויס, החברה האם של קרדיט סוויס פירסט בוסטון, משמשת גם כחתם ב-IPO ונזקקה לפיכך לאישור רגולטורי בהונג קונג, שם תיסחר המניה, כדי לבצע ההשקעה. הרשויות רוצות להבטיח הקצאה הוגנת של המניות בהנפקה, אמרו האנשים שביקשו שלא להזדהות לפני מסירת הודעה רשמית. דוברים מטעם קרדיט סוויס פירסט בוסטון וצ'יינה קונסטרקשן בנק סירבו להגיב לידיעה.



בחודש שעבר דיווחה בלומברג כי קרדי סוויס מתכננת לרכוש מניות בשווי של 500 מיליון דולר בהנפקה הראשונה לציבור של צ'יינה קונסטרקשן בנק, כחלק ממאמצי בנק ההשקעות של הקבוצה השווייצית לסייע בחיתום ה-IPO. קוסנטרקשן בנק, הממוקם בבייג'ינג, עשוי לגייס בהנפקה למעלה מ-6 מיליארד דולר.



בלומברג אף דיווחה באוגוסט כי חברת ההשקעות הממשלתית הסינגפורית טמאשק הולדינגס (Temasek Holdings) עשויה להכפיל את השקעתה בצ'יינה קונסטרקשן בנק ל-2.4 מיליארד דולר, כחלק מתוכנית להתרחב בחו"ל ולהפחית האחזקות בכלכלה המקומית.



ביולי הודיע צ'יינה קונסטרקשן בנק כי הגיע להסכם עם טמאשק על כניסה לשותפות אסטרטגית. "צ'יינה דיילי" דיווח אז כי הבנק חתם על הסכם השקעות אסטרטגי עם אסיה פייננשל הולדינגס (AFH), חברה בת בבעלות מלאה של טמאשק, שלפיו תשקיע מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור המתוכננת של הבנק. בנוסף, תרכוש AFH מניות קיימות של הבנק מחברת אחזקות ממשלתית. בנק אוף אמריקה כבר הודיע ביוני כי ירכוש 9% מצ'יינה קונסטרקשן בנק תמורת 3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully