וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההגרלה הגדולה" של מפעל הפיס לא עמדה ביעדים: היעד היה 105 מיליון שקל - ההכנסות בפועל היו 85 מיליון שקל

איילה צורף

27.9.2005 / 9:34

"לא יכולנו לחזות את הפרס מהלוטו באותו שבוע; סך ההכנסות של הלוטו וההגרלה הגדולה עמדו על 130 מ' ש'"; תמהים על טענות משפחת נעמי שמר על הפרת זכויות יוצרים



ההגרלה הגדולה של מפעל הפיס - הגרלת ה-50 מיליון שקל - שנערכה אמש, לא עמדה ביעדי ההכנסות. יעד ההכנסות של ההגרלה עמד על 105 מיליון שקל, בעוד שבפועל היא הכניסה 85 מיליון שקל בלבד. לדברי דוברת מפעל הפיס, הרווחים מההגרלה עומדים על 11 מיליון שקל. שישה אנשים יתחלקו בפרס הגדול של ההגרלה.



דוברת מפעל הפיס, דולין מילניק, אומרת הבוקר כי: "אכן, ההכנסות מהגרלת 50 המיליון היו רחוקות מעט מהיעד, אבל מדובר במקרה שלא יכולנו לחזות: הפרס מהגרלת הלוטו, שנערכה השבוע במקביל, האמיר ל-18 מיליון שקל, ולכן אנשים חילקו את ההשקעה שלהם ברכישת כרטיסים בין הגרלת ה-50 מיליון להגרלת הלוטו. בסה"כ - שתי ההגרלות הניבו הכנסות של 130 מיליון שקל, ולכן, מבחינתנו ישנה עמידה ביעדים".



בעוד בהגרלת הלוטו לא הושקעו תקציבי בפרסום בחודשים החולפים, אזי בהגרלת ה-50 מיליון השקיע מפעל הפיס 8 מיליון שקל בקמפיין ענק, במהלך שלושת השבועות שקדמו להגרלה עצמה. הקמפיין, שנערך על ידי אדלר-חומסקי & ורשבסקי, הוגדר כ"אמא של כל הקמפיינים", וכיכבו בו דמויות מפרסומות בולטות בשנים האחרונות, כמו שקע ותקע, התוכי של בזק בינלאומי ועוד. השיר שליווה את הקמפיין היה "החגיגה נגמרת" של נעמי שמר, אך מילותיו שונו כך שיתאים לפרסום ההגרלה.



כעת מסתבר כי משפחתה של נעמי שמר לא הייתה מיודעת מבעוד מועד על השימוש בשיר, והיא זועמת. לדברי נציגי המשפחה, הם לא אישרו את השינוי במילים במתכונת הקיימת, וכי מדובר בהפרת זכויות היוצרים שלהם.



בתגובה אומרת מילניק: "מאד תמוה שרק כעת, אחרי תום הקמפיין, נציגי משפחתה של שמר נזכרו לפנות לפעל הפיס בתלונה. מדוע לא פנו מעולם עד כה למפעל הפיס בבקשה לשנות את הקמפיין?".



לדבריה, "יש לנו קבלה שמעידה כי שילמנו לסוכן מאיר קוטלר, המייצג את המשפחה בכל הקשור לזכויות היוצרים של שיריה של שמר, 30 אלף דולר בעבור הזכות לעשות שימוש בשיר. קוטלר ידע בדיוק מה יהיו מילותיו של השיר, יתכן והוא שכח לעדכן את המשפחה. אין לנו ויכוח איתם, אלא איתו".



ההכנסות מההגרלה יתחלקו כך: מתוך ה-85 מיליון שקל, 50 מיליון שקל הם עלויות הפרסים של
ההגרלה, 10% עמלת הפצה למפיצי מפעל הפיס, 10% עלויות השיווק והמכירות
ו-20% - הרווח של מפעל הפיס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully