וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק פטרוליום קיבלה דירוג של +A ממעלות עבור האג"ח שתנפיק בהיקף של עד 30 מיליון שקל

עומר שרביט

27.9.2005 / 10:04

החברה תתחמש ב-150 מ' ש' נוספים בני"ע מסחריים כדי להחליף חוב פיננסי ולממן רכישת מנוע הצמיחה בטקסס - בית זיקוק שהרוויח 24 מ' ש' בחודשיים בלבד



הנפקת האג"ח הפרטית של דלק פטרוליום , בהיקף של עד 300 מיליון שקל, דורגה על ידי מעלות ב-"A+".



בנוסף, פטרוליום המחזיקה בחברת הדלק הישראלית ובדלק USA, קיבלה דירוג של (1-A) לני"ע שתנפיק בהיקף של עד 150 מיליון שקל, כאשר סך תמורת ההנפקה מיועדת להחלפת חוב פיננסי קיים. מעלות מציינת כי בידיה "מכתבים עדכניים מבנקים", המאשרים כי לחברת הדלק הישראלית מסגרות אשראי בנקאיות פנויות בסך הגבוה מסכום ניירות הערך המסחריים.



דלק פטרוליום, שהיתה החוליה החלשה בקבוצת דלק ברבעון הראשון, עם רווח נקי של 2 מיליון שקל בלבד, הבהירה בדו"ח הרבעון השני כי היא תהווה את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הקבוצה בעתיד. למרות הרווחיות הנמוכה יחסית מפעילות הדלקים בארץ, פטרוליום הרוויחה ברבעון השני 37 מיליון שקל.



עיקר הרווח הגיע מפעילות בית הזיקוק בטקסס ארה"ב, שנרכש באפריל השנה על ידי דלק USA תמורת 72 מיליון דולר, יחד עם צנרת להולכת נפט. בית הזיקוק הרוויח 24 מיליון שקל מחודשיים של פעילות בלבד.



לאחרונה לקח את המושכות בחברה אייל לפידות, שהגיע מענף הביטוח כמנכ"ל ביטוח ישיר. הערכות הן, כי לפידות אינו בדרך לחברת הביטוח הפניקס, אם וכאשר זו תירכש על ידי קבוצת דלק.



החברה הינה ספקית הדלק השנייה בגודלה בישראל, משווקת את מוצריה ל-232 תחנות ברחבי הארץ ובדומה לשאר מתחרותיה בענף, סונול, פז ודור - סובלת מעלייה במחירי המכירה. דלק USA מפעילה ומשווקת את מוצריה ל-329 תחנות, בטנסי, אלאבמה ובווירג'יניה ובאפריל 2004 אף רכשה 100 תחנות ומרכזי נוחות חדשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully