וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות גיפט על העלאת הריבית אתמול בישראל: "למה החיפזון?"

טל לוי

27.9.2005 / 11:36

סמנכ"לית בית ההשקעות גיפט - לאונור טרקיאלטאוב: "מה רע בקצת אינפלציה בארץ? הרי לא מדובר במספר דו-ספרתי, אלא רק בגבול העליון של התחזיות"



"מה רע בקצת אינפלציה בארץ? הרי לא מדובר במספר דו-ספרתי, אלא רק בגבול העליון של התחזיות". כך כותבת סמנכ"לית בית ההשקעות גיפט לאונור טרקיאלטאוב.



"כבר הראינו מספיק פעמים בעבר שאינפלציה של 3% אינה מזיקה למשק", אומרת טרקיאלטאוב, "לאור מחירי האנרגיה, האם עלייה בריבית בארץ מרמזת שבנק ישראל חושש מהמשך עלייה במחירי הדלק? לא ולא. כי הרי אנו סבורים שעליית הריבית קשורה לנתונים ולא לתחזיות אפשריות".



"המצב הוא שכרגע אנו דומים לארה"ב: מדיניות מונטרית גלויה ב"קפיצות" זהירות. האם זה נכון? ימים יגידו", היא כותבת, "השוק המקומי בוגר ומתוחכם. אם מישהו בשוק מודאג מפערי הריבית מול ארה"ב, עלייה זעירה של רבע אחוז אינה הפתרון".



הדאגה העיקרית היא שההערכות הן שהמדיניות המוניטרית ההדוקה של הפד (העלאת ריבית) התחילה מזמן, ואולי אנו כבר עומדים לקראת סיומה לאחר 11 העלאות ריבית רצופות שם. במהלך כל התקופה - קרי צמצום פערי הריבית בין הדולר לשקל - לא ראינו תנודתיות מסוכנת בשוק הישראלי ואף ראינו נתוני צמיחה סבירים.



החשש הוא שנצטרף בדיוק לקראת סוף מדיניות העלאת הריבית שמנהיגה ארה"ב וההשלכות אז על מדינתנו הקטנה יכולות להיות גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully