וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשקעות פונטיפקס של אלי הורביץ רכשה 16.5% מביומדיקס תמורת כ-19 מיליון שקל

אסף רותם

27.9.2005 / 12:05

מניית ביומדיקס זינקה בכמעט 200% בחודש האחרון, למחיר 1.75 שקלים; אולם מחיר העסקה נקבע לפי 1.18 שקלים למניה



חברת ההשקעות פונטיפקס של אלי הורביץ רכשה 16.5% ממניות ביומדיקס מקרן הגידור סיטרין. סיטרין מכרה את כל אחזקתה בחברה, כ-25.5%, לפונטיפקס ולמשקיעים נוספים.



לפי העסקה, מכרה קרן סיטרין את מניותיה תמורת כ-19.2 מיליון שקל, לפי 1.18 שקלים למניה, מתוכם הושקעו על ידי פונטיפקס כ-12.5 מיליון שקל. גל ארז רכש 4.5% והגדיל השקעתו בחברה לכ-11.4% ומשקיע נוסף רכש כ-4.5%.



העסקה נעשתה מחוץ לבורסה ומשקפת לביומדיקס ערך של 73.3 מיליון שקל, בעודה נסחרת לפי שווי של כ-110 מיליון שקל. זאת, לאחר שמניית ביומדיקס השלימה בחודש האחרון עלייה של כמעט 200% ושילשה את מחירה מ-60 אגורות ל-1.75 שקלים.



ביומדיקס, המשקיעה בחברות בתחום מדעי החיים, הינה בעלת השליטה בחממת מיט"ב בקרית שמונה ומחזיקה כשני שלישים ממנה. בחממה פועלות כיום 16 חברות בתחומי הביוטכנולוגיה והמכשור הרפואי. הורביץ חובר בכך ליו"ר החממה - ד"ר אהרון שוורץ - המוכר לו ולאחרים תחת כובע סמנכ"ל הפיתוח בטבע. מנכ"ל החממה הוא צביקה רובינשטיין.



העלייה במניית ביומדיקס באה בד בבד עם התפתחויות בחברות הפורטפוליו של החממה: חברת נסווקס, הצפויה לגייס הון בבורסה בתל אביב בתקופה הקרובה, גייסה מיליון דולר מחברת פונטיפקס ומהמשקיעים הקיימים, וחברת הליקס הודיעה על גיוס של 600 אלף דולר.



זאב ברונפלד, יו"ר הדירקטוריון של ביומדיקס, המחזיק כ-18% מהחברה, בירך על הצטרפות פונטיפקס לקבוצת בעלי המניות הגדולים בביומדיקס ומסר כי תהיה בכך תרומה גדולה לחברות הפורטפוליו של ביומדיקס בחממת מיט"ב בקרית שמונה. נראה כי זהותה היוקרתית של המשקיעה החדשה עזרה למחיר הנוח לו זכתה.



בחממה פועלות כמה מהדמויות המובילות בתחום מדעי החיים: חתן הנובל פרופ' אהרון צ'חנובר; חתן פרס וולף ופרס ישראל בחברת נובוטיר, פרופ' אבי דומב; יועץ מדעי של חברת סימטרה, פרופ' אלקס לוינצקי; פרופ' עודד שוסיוב ופרופ' חזי ברנהולץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully