וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים תבחן את שיטת ההלוואות לעובדים בבנק ישראל

עמית בן-ארויה

27.9.2005 / 12:10

עובדי בנק ישראל יכולים לקבל הלוואת משכנתא בגובה של חצי מיליון שקל; עו"ד יאיר אולמרט: יש לבדוק את השימוש המופקר בכספי הציבור באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ההצהרות על ביעור נגע השחיתות



ברשות המסים פתחו בתחילת השבוע בבדיקה הנוגעת להלוואה על סך מיליון שקל שקיבל ראש מחלקת מטבע בבנק ישראל, מוטי פיין. בכוונת חוקרי הרשות לבחון גם את כל שיטת ההלוואות לעובדים הנהוגה בבנק ישראל. פיין נכנס לתפקידו ביוני 2004, קודם לכן שימש כסגן של המפקח על הבנקים, יואב להמן.



כפי שפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", פיין ורעייתו (שגם היתה עובדת בנק ישראל) קיבלו במהלך 2002 הלוואה לרכישת דירה בשכונת צהלה בצפון תל אביב, עבור בנם על סך מיליון שקל.



על פי תקנות בנק ישראל, כל עובד יכול לקבל הלוואת משכנתא בגובה של חצי מיליון שקל. מקרה יוצא דופן הוא זה של עובד שלקה במחלה סופנית: עם מות העובד נמחקים חובותיו, ולכן לא מתקבלות בקשות למשכנתא מעובדים הנוטים למות. למרות מצבה הקשה של אשתו, התחייב פיין להחזיר את ההלוואות. חודשים אחדים לאחר מותה התחרט פיין וטען שהוא מופלה לרעה לעומת עובדים אחרים להם נמחקו החובות.



"רשות המסים תפנה לגורמים המתאימים בבנק ישראל ותבחן את ההשלכות המיסויות של העניין", נמסר באופן רשמי מדוברות רשות המסים. תגובה זו מתייחסת באופן ספציפי לעניינו של פיין. עו"ד יאיר אולמרט, שהגיש בעבר תלונות למבקרת בנק ישראל בעניין תפקודו של פיין, כבר פנה בעניין לרשות המסים ולמבקר המדינה הנכנס, מיכה לינדנשטראוס.



מהמבקר הוא מבקש לבחון את נוהל מתן ההלוואות בבנק ישראל ו"השימוש המופקר בכספי הציבור באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ההצהרות על ביעור נגע השחיתות". מרשות המסים הוא דורש לבדוק לעומק את שאלת המיסוי של פיין. "הוא היה צריך לשלם חצי מיליון שקל מס הכנסה מתוך המיליון שקל שהוא קיבל כהלוואה שהפכה לכאורה למענק", טוען אולמרט. לדבריו, יש לבחון גם מיסוי עובדים של בנק ישראל כתוצאה מהריבית הנמוכה על ההלוואות. "זו גם הכנסה לכל דבר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully