וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי מימון לא מוותר: רוצה להנפיק את איירפורט סיטי לפי שווי של 140 מיליון דולר

עומר שרביט

27.9.2005 / 12:34

כך נודע ל-TheMarker; ההנפקה עשוייה להציף ערך לחברת האחזקות יואל, בהיקף של כ-90 מיליון דולר; מאז אוגוסט שעבר איירפורט השכירה עוד 30 אלף מ"ר במחירים הגבוהים ב-25% ממחירי 2004



קובי מימון, בעל השליטה בחברת האחזקות , לא מוותר. האיש שסייע לאחרונה להזנקת תג המחיר של חברת הנדל"ן , מנסה שוב להנפיק את קרית שדה התעופה, המחזיקה בפרויקט איירפורט סיטי. הערכות הן כי מימון יבקש ליהנות מעלייה של כ-25%-20% במחירי השכירות ולהנפיק את איירפורט לפי שווי של כ-140 מיליון דולר.



מאז אוגוסט שעבר, אז החליטה יואל לגנוז את התשקיף של איירפורט, השכיר הפרויקט עוד 30 אלף מ"ר. בניגוד לניסיון הקודם, הפעם צפויה החברה לגייס באקוויטי ולא באג"ח בלבד, בתקווה שההנפקה תציף ערך ליואל.



איירפורט רשומה בספריה של יואל לפי שווי של 20 מיליון דולר בלבד, כך שבעקבות ההנפקה יואל עשויה לרשום רווח הון של 100-80 מיליון דולר. הפרויקט כולל שטחים להשכרה ולמכירה של מבנים להיי-טק, מסחר, אחסנה ומלונאות, בכניסה המזרחית לנתב"ג.



שטחו הכולל משתרע על פני כ-400 אלף מ"ר, בתוספת שטחי שירות תת קרקרעיים בהיקף של 137 אלף מ"ר. בנוסף, החברה בונה כיום גם מרכז קונגרסים, שאמור להיות הגדול ביותר בישראל, בהיקף של 2800 מ"ר. בסוף 2004 המירה החברה הלוואות לטווח קצר של בנק לאומי, בהיקף של 250 מיליון שקל להלוואות לטווח ארוך של 10 שנים, בריבית של 5.3% בלבד (הגיוס שתוכנן באוגוסט אשתקד היה בריבית של 5.8%).



יואל נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-57 מיליון דולר ומאז תחילת השנה טיפסה מנייתה ב-25%. החברה רשמה במחצית הראשונה של השנה זינוק נחשוני הגבוה מ-50% ברווח הנקי שלה לכמעט 22 מיליון שקל.



לבד מאיירפורט, החברה מחזיקה גם בערם הבונה את הפרויקט לב הפארק ברעננה, ב-86% מחברת הציבורית, ובשרשור - גם בשותפויות חיפושי נפט, ובישראמקו הנסחרת בנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully