וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס: "אופטימיות זהירה" לגבי תביעתה של טבע נגד ה-FDA בנוגע לתזמון הבלעדיות בשיווק ה-PRAVACHOL

אסף רותם

27.9.2005 / 13:21

לפי טבע, תקופת הבלעדיות בת 180 הימים אמורה להתחיל באפריל 2006 - במקביל למועד תפוגת הפטנט על התרופה; ה-FDA החליט שתקופת הבלעדיות החלה כבר ב-22 באוגוסט 2004



כלכלני בית ההשקעות ליהמן ברדרס נכחו בשימוע של חברת ויצאו ממנו מעודדים. השימוע נגע לתביעתה של טבע נגד רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), בעקבות העובדה שהאחרונה ביטלה בתחילת יולי את זכאותה לבלעדיות של 180 יום בשיווק גרסה גנרית לטבליות ה-Pravachol של בריסטול מאיירס, אשר מכירותיהן בארה"ב הסתכמו אשתקד ב-1.4 מיליארד דולר.



הסכסוך המשפטי נסוב סביב תזמון תקופת הבלעדיות. לפי הפסיקה, איבדה טבע את תקופת הבלעדיות עוד טרם קבלת אישור סופי לשיווק התרופה. לפי טענות טבע, תקופת הבלעדיות בת 180 הימים לה זכתה מה-FDA, אמורה להתחיל באפריל 2006 - במקביל למועד תפוגת הפטנט הראשון על התרופה. אולם, ה-FDA קבע אחרת והחליט שתקופת הבלעדיות החלה כבר ב-22 באוגוסט 2004.



"אנו ממשיכים להאמין כי טבע לא תזכה באישור קבוע לגרסה הגנרית של PRAVACHOL. עם זאת, השימוע בבית המשפט כן מספק מקום לאופטימיות זהירה". אמרו בליהמן. "בשימוע הביעו פרקליטי טבע טיעונים ערוכים היטב והערותיו של השופט נראו לנו חיוביות", הוסיפו האנליסטים של ליהמן, וציינו, כי גברה הערכתם שטבע עשויה לזכות בהכרעה. גם במקרה שפסיקת ה-FDA לא תתהפך, בבית ההשקעות מאמינים כי ההשפעה לא תהיה מהותית לטבע. הפסיקה הסופית צפויה באוקטובר השנה.



בליהמן ברדרס ממשיכים להסתמך על אי זכייתה של טבע באישור קבוע, אולם במקרה הלא סביר שזה יקרה, מעריכים בבית ההשקעות את הזכייה ברווח של 6 סנטים למניה ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully