וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט מפרסם דו"ח חברתי; גיורא עופר: ערכי החברה בה אנו חיים לא פחות חשובים מההישגים הכספיים שלנו

עינב בן יהודה

27.9.2005 / 14:04

הדו"ח כולל התייחסות לפעילות הבנק במגוון נושאים, בינהם קשר עם לקוחות, עובדים, נושאים סביבתים ותרומה לקהילה; לאחרונה פירסמה גם מוטורולה ישראל דו"ח חברתי



בנק דיסקונט מפרסם היום לראשונה בתולדותיו דו"ח חברתי. מדובר בדו"ח נדיר בעולם העסקים הישראלי. היחידה שקדמה לבנק דיסקונט היא חברת מוטורולה ישראל, שפירסמה דו"ח חברתי לאחרונה, במסגרת המדיניות של החברה האם.



הדו"ח הרלוונטי ל-2004, שאינו כולל בשלב זה את החברות הבנות בארץ ובחו"ל, יופץ לכל הגורמים המקבלים את הדו"חות הכספיים של הבנק. בנוסף, הדו"ח יהיה זמין ללקוחות הבנק בכל יחידותיו העסקיות, יישלח ללקוחות נבחרים ויופיע באתר האינטרנט של הבנק.



הדו"ח החברתי נובע מתפיסה הגורסת שתאגיד חייב דין וחשבון לחברה ולסביבה במסגרתם הוא פועל, ולא רק לבעלי מניותיו. הדו"ח כולל התייחסות למכלול של נושאים, בינהם תרומה לקהילה, קשר עם עובדי הבנק ולקוחותיו, ופעילות הבנק למען הקהילה.



מנכ"ל דיסקונט, גיורא עופר, ציין כי פרסום דו"ח חברתי, הופך ליותר יותר מקובל בארה"ב ובמדינות מערב אירופה. בין הגופים המספקים דו"חות חברתיים ניתן למצוא את דנונה, נסטלה, מקדונלד'ס, אינטל, נייק ועוד. "פרסום הדו"ח הוא חלק מהחזון שלנו של בנקאות אנושית. אלו לא רק מילים אלא הרבה עשייה. פרסום הדו"ח הוא חלק מהמחויבות שלנו ללקוחות, לעובדים ולקהילה", אמר עופר.



סמנכ"ל משאבי האנוש של הבנק, אלי חוטר, התייחס למרכיבי הדו"ח וציין כי הוא כולל מימד סביבתי, מימד חברתי ומימד כלכלי.



המימד החברתי מתייחס לפעילות הבנק מול הלקוחות, העובדים, הקהילה וכן היבטים אתיים. במסגרת זו סוקר הדו"ח למשל את פעילות הבנק למען הפיכת הסניפים לנגישים יותר לאנשים עם מוגבלויות, תלונות לקוחות לבנק ישראל, ונתונים מסקר שביעות רצון לקוחות. כמו כן, ניתנת בפרק זה סקירה על הטיפול ברווחת העובדים, הכולל הכנה לפרישה, חוגים וסדנאות, השתתפות בשכר לימוד של ילדי העובדים. הפרק כולל התייחסות לפעילות הרבה של הבנק במסגרת תרומה לקהילה, שהסתכמה באופן ישיר ב-2004 בכ-3.6 מיליון שקל.



חוטר מציין כי השנה, למרות הדיווחים על שיפור במצב הכלכלי, חלה עלייה משמעותית במספר הפניות של עמותות שונות לעזרת הבנק. "לקראת החגים נאסוף כ-75 טון מזון, לעומת כ-60 טון בשנה שעברה. בנוסף, השנה אנו נתקלים בפניות יזומות של משפחות, לעזרה בפנייה ישירה לסניפים".



המימד הסביבתי מציג את פעילות הבנק בנושאים להם השפעה על הסביבה וסוקר את הפעילות בתחום צמצום השימוש בנייר ומחזורו, איסוף בקבוקי שתייה והפעילות בתחום החיסכון באנרגיה ומים.
פרק המימד הכלכלי נותן סקירה תמציתית על הנתונים הכלכלים של הבנק.



גם חוטר וגם עופר התייחסו להשפעה שהם מקווים שתהיה לדו"ח על תדמית הבנק. "אנחנו מקווים ומאמינים כי ללקוחות תהיה העדפה לחברות שתורמות ומעורבות בקהילה" אמר חוטר. עופר ציין, "אין לנו ספק כי פרסום הדו"ח ואימוץ הקוד לניהול חברתי, מעבר למחויבות המוסרית שלנו, יעצים את ערכם של הנכסים הבלתי מוחשיים של הבנק, בינהם אמון הציבור, נאמנות הלקוחות והעובדים, חיזוק המותג, הקשר עם הספקים ושיפור תהליכי קבלת החלטות".



חברת מוטורולה ישראל פירסמה גם היא לאחרונה דו"ח חברתי, שהופץ בינתיים ללקוחותיה ולחלק מספקיה. הדו"ח של מוטורולה מתייחס לשנת 2004, ולצורך השוואה כולל גם התייחסות לשנת 2003. עובדי החברה צפויים לקבל את הדו"ח בימים הקרובים והוא אף צפוי להיות מוגש לנשיא המדינה בטקס חגיגי. הדו"ח כולל כללי התנהגות של החברה מול לקוחות, ספקים ועובדי החברה. אלישע ינאי מנכ"ל החברה קרא עם פרסום הדו"ח לחברות נוספות לפרסם אף הן דו"ח חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully