וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה תומך בהקפאת ההפרטה של מפעל עשות אשקלון

צבי זרחיה

27.9.2005 / 14:34

המבקר החל בבחינת תהליך ההפרטה של המפעל והוא מעריך כי "התוצאות יהיו בעוד כמה שבועות"; תחקיר שערך "ידיעות אחרונות" גילה כי המפעל נמכר לח"כ לשעבר אברום בורג במימון של שני אנשים בעלי רקע פלילי



מבקר המדינה - השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, תומך בהקפאת הפרטתו של מפעל עשות אשקלון. המבקר הודיע על כך היום בדיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה. לדבריו, הוא החל בעריכת ביקורת על הפרטת המפעל. המבקר העריך כי "התוצאות יהיו בעוד כמה שבועות".



בתחקיר שנערך על ידי "ידיעות אחרונות" ופורסם בסוף השבוע שעבר עולה כי המפעל נמכר ב-16.5 מיליון שקל לקבוצה בהשתתפות יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, ובמימון הרכישה השתתפו שני אישים שהואשמו במרמה ובהונאה, ונאסר עליהם לרכוש את המפעל.



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה - ח"כ מלי פולישוק בלוך (שינוי), אמרה כי "מכירת החברה במחיר כזה מחייבת בדיקה מהירה, מעמיקה ויסודית ועד אז יש לעצור את תהליך ההפרטה. הפרטה צריכה להיעשות בצורה נכונה עם פגיעה מינימלית בעובדים ותוך הסכמה איתן, ולא כפי שהיא התבצעה במקרה הזה".



לדבריה, "החברה היא לא עסק פרטי של אף אחד אלא רכוש של הציבור. מצב של אי ודאות מזיק לחברה ולכן צריך לפעול מהר לפני שהחברה תיהרס".



מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות - אייל גבאי, אמר: "אנו מנסים לקדם את התהליך הכלכלי הטוב ביותר למדינת ישראל תחת אילוצים, מכיוון שמדובר בתהליכים ציבורים שלוקחים זמן. אם אפשר היה היה למכור את החברה בתוך לילה ייתכן שהיינו מקבלים מחיר גבוה יותר".



גבאי הוסיף כי "במהלך ההפרטה הפסידה הממשלה עשרות מיליוני שקלים. בזמן הזה למרות פניות יזומות שלנו לגורמים המצויים בתחום, הלכו המתעניינים ונמוגו. בסופו של דבר קיבלנו הנחייה משר האוצר להגיע לסף מסוים וזה מה שנעשה".



גבאי הדגיש ואמר: "כאשר בורג ביקש להתמודד ביקשנו הבהרות לגבי המממנים שעומדים מאחוריו. בנינו חומה סינית בין הכסף לבין החברה על מנת לא שלהגיע למצב שאותם גורמים ירכשו את החברה. הגענו לאיזון בין הצורך למנוע מגורמים אלה להשתלט על החברה ובין הצורך לאפשר לאותם גורמים לממן בלבד".



מ"מ מנכ"ל עשות אשקלון - דן כץ, אמר כי "החברה היא חברה טובה עם סיכויים טובים להצליח אך היא מידרדרת בשנתיים האחרונות. לכן כל תהליך צריך שיבוצע מהר על מנת שלא נגיע למצב שבו ל- 400 העובדים לא תהיה עבודה. בגלל ועדי העובדים יש בעיה של גמישות ניהולית וחבלה בפעילות, והדבר יוצר מצב בלתי אפשרי שפוגע בתפקוד החברה".



יו"ר ועד עשות אשקלון - מצרפי פרץ, אמר כי "ההנהלה מזלזלת בעובדים ובנציגיהם. אם רוצים להפריט את החברה צריך לסכם את העניין עם העובדים. אנחנו לא כלבים. המפעל כושל רק בגלל הנהלה אימפוטנטית וחסרת אונים. אין אמון בין ההנהלה לעובדים, שהם הרבה יותר אחראים מההנהלה".



יו"ר ועד עובדי התעשייה הצבאית - איציק יהודה, אמר כי "העובדים אינם מעורבים במחיר של הפרטת המפעלים ומחיר נמוך יותר משמעותו פחות זכויות לעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully