וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ה-DVD מתעצם: מיקרוסופט ואינטל תומכות בפורמט של טושיבה

סוכנויות הידיעות

27.9.2005 / 15:20

שתי החברות יודיעו כי הן תומכות בפורמט HD-DVD שמפתחת טושיבה, על פני תקן הבלו-ריי (Blu-ray) בו דוגלות סוני, מצושיטה אלקטריק, סמסונג ואחרות



מיקרוסופט ואינטל מטילות את כובד משקלן על צד אחד, במאבק המתמשך על הפורמט לדור הבא של היי-דפינישן DVD. שתי החברות יודיעו היום כי הן תומכות בפורמט HD-DVD שמפתחת טושיבה, על פני תקן הבלו-ריי (Blu-ray) בו דוגלות סוני, מצושיטה אלקטריק, סמסונג ואחרות.



מיקרוסופט הודיעה ביוני כי היא תעבוד עם טושיבה על פיתוח נגני היי-דפינישן DVD. כעת, מיקרוסופט ואינטל אומרות כי הן יפתחו תוכנה ושבבים שיאפשרו למחשבים אישיים לנגן את הדור הבא של DVD מתוצרת טושיבה.



החברות אמרו כי הן לא פסלו את הכללת טכנולוגיית בלו-ריי במערכות ההפעלה והשבבים שלהן בעתיד. אך הן משוכנעות כי נכון לעכשיו, הדיסקים מפורמט HD-DVD ניתנים לייצור בצורה זולה ומהירה יותר מאשר דיסקים מפורמט בלו-ריי, וצפויים לפיכך להפוך לטכנולוגיה הדומיננטית.



בשנתיים האחרונות, נזהרו מיקרוסופט ואינטל שלא להרגיז אף צד במאבק הפורמטים, מאחר שהן מוכרות תוכנה ורכיבים לחברות בשני הצדדים. הן אף קיוו כי יצרניות האלקטרוניקה והאולפנים ההוליוודיים המפתחים את הפורמטים, יגיעו לפשרה.



אך האולפנים ההוליוודיים הגדולים מפולגים כעת בין הפורמטים, וחברות האלקטרוניקה בשני הצדדים מתכננות להתחיל למכור נגני DVD מהדור הבא כבר בחג המולד. סוני אף מתכננת לכלול את טכנולוגיית בלו-ריי בקונסולת המשחק פלייסטיישן 3 החדשה שלה, שתופץ באביב הבא.



בעוד התקווה לפתרון הולכת ונמוגה, חלה האטה בביקוש לדור הנוכחי של DVD ונגני DVD, המדאיגה את האולפנים ההוליוודיים, אשר הפכו לתלויים מאוד במכירות דיסקים. האולפנים, כמו יצרניות האלקטרוניקה והמחשבים, מצפים כי הדיסקים מסוג היי-דפינישן יתניעו מחדש את הצמיחה במכירות. אך היעדר החלטה בנוגע לפורמט העתידי, האט את המהפך.



למרות שמיקרוסופט ואינטל אינן מייצרות מכשירי DVD, הן נהנות מהמכירה של דיסקים מהדור הבא, מאחר שהצרכנים ירצו גם לנגן את הדיסקים החדשים במחשבים האישיים שלהם. משמעות הדבר היא שמערכת ההפעלה של המחשב תצטרך להיות מתוכננת לקריאת דיסקים אלו.



מיקרוסופט ואינטל אומרות כי טושיבה הוכיחה שהדיסקים שלה ניתנים להעתקה לכוננים קשיחים ושרתים ביתיים ולשליחה על גבי רשתות ביתיות. החברות אף מעדיפות את הדיסק ה"היברידי" (hybrid) המפותח על ידי טושיבה, הכולל גרסת סטנדרד דפינישן של סרט בצד אחד, וגירסת היי-דפינישן בצד השני.



החלטתן לתמוך בפורמט HD-DVD של טושיבה יוצר גם פיצול נוסף במאבק בין החברות המגבות את שני הפורמטים. למשל, דל והיולט-פאקארד, שתיים מיצרניות המחשבים האישיים הגדולות בעולם, הן חלק מקבוצת הבלו-ריי. המחשבים שלהן, בהנחה שהם כוללים מוצרים של מיקרוסופט ואינטל, יהיו מסוגלים לנגן דיסקים מסוג HD-DVD. אך במידה וירצו שהמכשירים שלהם ינגנו דיסקים מסוג בלו-ריי, ייתכן ויאלצו למצוא צד שלישי שיפתח תוכנה עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully