וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מונפקת אג"ח מובנית שמבטיחה ריבית: אקסלנס מנפיקה שתי סדרות אג"ח מובנות צמודת דולר ושקליות

נתן שבע

27.9.2005 / 16:02

עומר א' היא אג"ח מובנית שתהיה צמודה לדולר ותשלם ריבית של 6.75%, ואם לא יתקיימו תנאי הסטראקצ'ר תשלם ריבית של 3%; האג"ח השקלית תשלם ריבית מקסימלית של 8.75%



אקסלנס נשואה מנפיקה את העומר - שתי סדרות אג"ח מובנות חדשות, צמודת דולר ושקלית, המדורגות AAA של מעלות ומציעות למשקיעים ריבית גבוהה.



אג"ח מובנית היא אג"ח שמבטיחה את הקרן שבה ומשלמת ריבית בהתאם לתנאים מסויימים. אם התנאים לא מתקיימים ייתכן שהאג"ח לא תשלם ריבית וההפסד של המשקיעים יהיה בעצם הפסד מהשקעה אלטרנטיווית.



עומר א' היא איגרת חוב מובנית לטווח של 12 שנים הצמודה לדולר ומשלמת ריבית מובטחת מינימלית, לראשונה בישראל, בכל מצב. שיעור הריבית עבור כל יום בו תעמוד ריבית הליבור בטווח שנקבע, יעמוד על 6.75%. במקרה ששיעור ריבית הליבור יהיה מחוץ לטווח, תשלם האג"ח ריבית של 3%.



שיעור הריבית המשולם ישתנה בהתאם למספר הימים בהם עמדה ריבית הליבור בטווח. (ריבית הליבור היא ריבית בין בנקאית של הבנקים בלונדון, העומדת כיום על 4.18%). בחצי השנה הראשונה של השנה, הזכאות לריבית תלויה בטווח של הליבור שבין 0%-4.75%, ובחצי השנה השנייה - הזכאות תעמוד במידה שהריבית על הליבור תעמוד בין 0%-5%. הטווח עולה במדרגות בשנים לאחר מכן. לאקלסנס תינתן האפשרות לבצע פדיון מוקדם בכל מועד תשלום ריבית. במסגרת המכרז המוסדי גייסה החברה כבר 110 מיליון שקל.



עומר ב' היא אג"ח מובנית שקלית לטווח של שבע שנים, המשלמת ריבית שנתית בשיעור 8.75% שתשולם מדי חצי שנה, עבור כל יום בו יתקיימו שני תנאים. התנאי הראשון הוא עמידה בטווח של ריבית התלבור (המקבילה הישראלית לריבית הליבור שעומדת כיום על 4.6%) והתנאי השני הוא טווח ריבית הליבור. בשנה הראשונה יעמוד טווח התלבור בין 0%-6% וריבית הליבור בין 0%-7%, על מנת שתשלם ריבית. במכרז המוסדי גייסה החברה כ-70 מיליון שקל.



המכרז לציבור יתקיים ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully