וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון נפטון שבבעלות משפחת נמרודי הגיש עתירה נגד עיריית אילת וראש העירייה בדרישה לפנות דוכנים מהטיילת בעיר

רויטל לוי-שטיין

27.9.2005 / 18:00

מדובר ביותר ממאה דוכנים, חלקם הגדול בלא היתר, המוצבים על הטיילת המרכזית של אילת ואשר בשנתיים האחרונות נעשים ניסיונות לפנותם



מלון נפטון, השייך לרשת רימונים שבבעלות משפחת נמרודי, הגיש היום עתירה נגד עיריית אילת וראש העירייה מאיר יצחק-הלוי, בדרישה לפנות את הדוכנים מהטיילת הצפונית באילת. מדובר ביותר ממאה דוכנים, חלקם הגדול בלא היתר, המוצבים על הטיילת המרכזית של אילת ואשר בשנתיים האחרונות נעשים ניסיונות לפנותם. לטענת המלון, מראה הדוכנים (באסטות) הוא מכוער ביותר וכבר הוכרז בעבר, גם על ידי העירייה ועל ידי משרד התיירות, כי הדוכנים מהווים פגיעה קשה באילת כעיר תיירות.



בנוסף לכך טוען מלון נפטון, בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד שי ורד ממשרד תיק, גלעד ושות', כי המצב השורר כיום בטיילת הצפונית הוא קטסטרופלי, שכן הדוכנים מהווים מטרדי רעש ולכלוך ואין כל אפשרות למעבר רכבי חירום בטיילת, ובכך יש סכנת חיים של ממש. גורמי הצלה וביטחון, כגון כיבוי אש ומגן דוד אדום התייחסו בעבר להיעדר היכולת להגיש עזרה בעת הצורך בטיילת, בשל היותה חסומה על ידי הדוכנים.



המלון מציין בעתירתו שידוע לו כי ראש העיר הקים ועדה ציבורית לבדיקת נושא הרוכלות באילת, בראשותו של השופט (בדימוס) סטרשנוב, ועיריית אילת אף אימצה את המלצות הוועדה שמסקנותיה היו חריפות ביותר. העיקרית שבהן, קבעה כי המצב הבלתי נסבל בטיילת בניהול הרוכלות, נגרם כתוצאה ישירה מהיעדר אכיפה ברורה וחד משמעית של החוק.



"סאגת הרוכלות בטיילת הצפונית באילת מתנהלת כבר מספר שנים, לאחר שבעבר, בשנת 1999, ביקשה עיריית אילת לשפץ את הטיילת ולפיכך סוכם עם הרוכלים כי ישובו לטיילת הצפונית לאחר שיפוצה. יחד עם זאת, בשל היעדר אכיפה, במקום שישובו לטיילת 59 דוכנים בלבד, צצו להם בטיילת כ-200 דוכנים", נטען בעתירה.



המלון טוען כי ראש העירייה והעירייה הם האחראים למצב, וכנטען בעתירה: "קצה נפשה של העותרת מלשבת בחיבוק ידיים ולהמתין לפעולה ממשית מצד המשיבים לשינוי המצב הקטסטרופלי השורר בטיילת".



מעיריית אילת נמסר בתגובה כי העתירה טרם התקבלה ועל כן לא ניתן לה עדיין ללמוד אותה. "התגובה תינתן לאחר שהעתירה תתקבל ותיבחן על ידי היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דפנה ישראלי" נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully