וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא עופר: "היו שאלות של בנק ישראל לגבי רכישת אילנות אבל לא חזרו אלינו"

רם דגן

27.9.2005 / 18:21

עוד אמר היום מנכ"ל דיסקונט, כי "רכישת חלקה של אי.די.בי בחברת הקרנות מספקת לבנק יכולת עתידית למכור, כשהשליטה שלנו בקרנות היא 100%; נוכל לבחור שותף ולהשפיע על הסכם מכירה עתידי"



מעבר לנושאי הדו"ח החברתי, התייחס היום מנכ"ל דיסקונט גיורא עופר, גם למה שנראה כאחד הנושאים העיסקיים העיקריים שיעסיקו את הנהלת הבנק ואת הנהלות שאר הבנקים בסקטור, בטווח הקרוב - המשמעות האופרטיווית של מסקנות וועדת בכר.



לפני קצת יותר משבוע הפתיע לאומי והודיע על מכירת חברת הקרנות שלו פיא. נראה כי המהלך של לאומי הגדיל את הלחץ על יתר הבנקים, בינהם דיסקונט, שמחזיק החל מהשבוע שעבר באחזקה מלאה בחברת הקרנות אילנות-דיסקונט, ומחזיק אף בשרשור בקרנות של מרקנתיל המצויות בבעלותו.



"יש עניין רב בנכסים שוועדת בכר העמידה למכירה, גם מכיוון גורמים זרים", אמר היום מנכ"ל דיסקונט. "חשוב לזכור שבעל השליטה החדש בבנק, ברונפמן, הוא אדם בעל פעילות עיסקית רחבה בעולם וגם אליו מגיעות פניות של מתעניינים", הוסיף.



עופר גם התייחס למהלך האחרון של הבנק - השלמת ההשתלטות על חברת הקרנות אילנות-דיסקונט. כזכור, הפעילה הנהלת הבנק את זכות הסירוב לצורך רכישת מניותה של קבוצת אי.די.בי בחברה. "נוצרה סיטואציה של מכירה על ידי אי.די.בי והגבנו ממספר סיבות. ראשית נמכרה חברה טובה ומובילה. מעבר לכך, המכירה מספקת לנו יכולת עתידית למכור כשהשליטה שלנו בקרנות היא 100%", אמר היום עופר. כמו כן הוסיף, כי הבנק ייהנה מיכולת לבחור שותף ולהשפיע על תנאי ההסכם במכירה העתידית הנגזרת מוועדת בכר. "נוכל להחליט למי למכור, לבחור שותף ואת תנאי ההסכם. כל האופציות פתוחות".



באשר לקולות שנשמעו, כי ההשתלטות של דיסקונט נוגדת למעשה את רפורמת בכר, אמר היום עופר: " היו שאלות של בנק ישראל אבל לא חזרו אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully