וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חטיבת מרצדס בדיימלר-קרייזלר צפוי להודיע מחר על פיטורי 5,000 עובדים - לאחר חודש אחד בתפקיד

סוכנויות הידיעות

27.9.2005 / 19:28

כך לפי מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות בלומברג; מדובר בהחלטה המשמעותית הראשונה של מנכ"ל חטיבת היוקרה הטרי דיטר זצ'ה שאחראי להחזרת חטיבת קרייזלר לרווחיות



מנכ"ל חטיבת מרצדס-בנץ בדיימלר קרייזלר מתכוון לפטר לפחות 5,000 עובדים על מנת להחזיר את החטיבה לרווחיות. כך מסרו מקורות מיודעים לסוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בצעד משמעותי ראשון של המנכ"ל החדש, דיטר זצ'ה, שנכנס לתפקיד לפני 4 שבועות בלבד.



לדברי המקורות לבלומברג, הנהלת דיימלר קרייזלר תודיע על קיצוצי המשרות - המהווים כ-4.7% מכוח העבודה - מחר, יום רביעי. בשנה שעברה היו במרצדס 106 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם 93 אלף בגרמניה. דובר דיימלר-קרייזלר, תומס פרוהליך, סירב להגיב על הקיצוצים, לדברי בלומברג.



זצ'ה עזב את חטיבת קרייזלר של החברה לכהן במשך 4 חודשים כמנכ"ל מרצדס, ולאחריהם הוא צפוי להתמנות למנכ"ל החברה האם דיימלר-קרייזלר, לאחר פרישתו של המנכ"ל הנוכחי, יורגן שרמפ. זצ'ה קיצץ 40 אלף משרות בקרייזלר במהלך שנותיו שם - 2000-2004, וסייע להעביר את החטיבה לרווח. במחצית הראשונה של השנה הנוכחית רשמה קרייזלר רווח תפעולי של 963 מיליון דולר. מרצדס רשמה באותה תקופה הפסד תפעולי בסך 1.1 מיליארד דולר.



חטיבת מרצדס רשמה הפסד רבעוני ראשון זה 13 שנה ברבעון השני, ורווחיה צנחו ב-98% ברבעון השני. חטיבת סמארט המשויכת למרצדס, נמצאת בקשיים מתמשכים והשינויים הארגוניים שהיא עוברת צפויים לעלות 1.45 מיליארד דולר.



דיימלר-קרייזלר התחייבה לפני 14 חודשים כי לא תפטר עובדים עד שנת 2012, לאחר שאיגוד העובדים הסכים להגדלת מספר שעות העבודה ולהאטה בהעלאות השכר של העובדים. הסכם זה אמור היה לחסוך לדיימלר-קרייזלר עלויות של כ-500 מיליון יורו בשנה. עם זאת, לפי העיתון הגרמני אלגמיינה סונטאגצייטונג, דיימלר-קרייזלר קרובה להסכם עם האיגוד לקיצוץ מתוכנן של 5,000 משרות.



דיימלר-קרייזלר מצטרפת לשורת יצרניות גרמניות המקצצות בכוח אדם בשוק הביתי שלהן. פולקסווגן, למשל, עשויה לקצץ כ-10,000 עובדים, לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית. יצרנית האלקטרוניקה סימנס אף היא הודיעה באחרונה על קיצוצים גדולים במשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully