וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות במדדים על רקע ציפיות שליליות בגרמניה; פרנקפורט ירדה ב-0.7%

מיכל רמתי

27.9.2005 / 20:06

בלונדון מותנו הירידות על רקע עליות במגזר הנפט והאנרגיה; בריטיש פטרוליאום עלתה ב-1%; לונדון ירדה ב-0.1%; חברת הסלולר הבריטית 02 עלתה ב-1.6% על רקע העלאת תחזיות



ירידות נרשמו באירופה, על רקע חששות שעלו ממדד בטחון העסקים בגרמניה ועל רקע מחירי הנפט הגבוהים. בורסת פרנקפורט ירדה ב-0.7%; בורסת פאריס ירדה ב-0.3%; בבורסת לונדון צומצמה הירידה ל-0.1% בזכות מגזר הנפט שרשם עליות.



מדד בטחון העסקים בגרמניה של מכון Ifo עלה במפתיע לרמה של 96 בספטמבר, שיא של 8 חודשים, מרמה של 94.6 שנרשמה באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יירד לרמה של 94.2, לפי סקר שערכה בלומברג. עם זאת, רוב המשיבים על הסקר של Ifo עשו זאת לפני הבחירות בגרמניה. מי ששלח את תשובותיו לאחר היוודע תוצאות הבחירות הצמודות היה פסימי יותר לגבי העתיד.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר רושמים ירידה של 32 סנט למחיר 65.5 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחירי הנפט רשמו אתמול עליות ונסגרו במחיר של 65.82 דולר לחבית, עלייה של 1.63 דולרים, או כ-2.5%. מחיר הנפט הגיע לשיא של 70.85 דולר לחבית ב-30 באוגוסט, לאחר פגיעת ההוריקן קתרינה במפרץ מקסיקו. המחירים שוב עלו לקראת פגיעת ההוריקן ריטה בחופי ארה"ב, אך לאחר שנתגלה כי הנזקים שגרמה ריטה קטנים באופן יחסי לנזקי קתרינה, ירדו המחירים והגיעו למחיר של פחות מ-63 דולר לחבית.



חברות הנפט רשמו עליות על רקע היוותרו של הנפט מעל לרמה של 65 דולר ועל רקע מספר העלאות המלצות בתחום. בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L), חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) עלתה ב-0.2%; רפסול עלתה ב-0.1%; טוטאל הצרפתית (סימול FP.PA) עלתה ב-0.3%.



מניית קבוצת הסלולר הבריטית O2 (סימול OOM.L) עלתה ב-1.6% לאחר שהחברה העלתה את תחזית צמיחת ההכנסות השנתית לפעילותה בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully