וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חמישי תוך שנתיים וחצי לפלוריסטם: מינתה לתפקיד את זמי אברמן, לשעבר מנכ"ל EVS

עומרי כהן

27.9.2005 / 20:44

פלוריסטם מפתחת טכנולוגיה ייחודית לריבוי כמות תאי הגזע המאפשרים טיפול במחלות של דם חמורות; בעקבות מינוי אברמן חזר מייסד החברה שי מרצקי לתפקידו המקורי - המנהל הטכנולוגי



חברת הביוטכנולוגיה פלוריסטם (סימול: PLRS.OB) פועלת במתכונתה הנוכחית רק כשנתיים וחצי, אולם היום היא כבר הודיעה על מינוי המנכ"ל החמישי במספר שלה - זמי אברמן. אולם, בניגוד לארבעת המנהלים שקדמו לו, אברמן אינו רופא במקצועו והוא מביא לחברה בעיקר את ניסיונו ארוך השנים בניהול.



פלוריסטם עוסקת באחד התחומים החמים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה - תאי גזע. החברה מפתחת טכנולוגיה ייחודית לריבוי כמות תאי הגזע המאפשרים טיפול במחלות של דם חמורות. המוצר הראשון של החברה מטפל במחסור קריטי ברמה עולמית של דם המתאים להשתלת מח עצם.



פלוריסטם גילתה תהליך מוגן בפטנט לריבוי תאי גזע אנושיים שמקורם מדם חבל הטבור בסביבה הדומה לחלוטין למח העצם, המקום בו מתרבים תאי הגזע באופן טבעי בגוף האדם. הריבוי מתבצע ללא תוספות של זרזי צמיחה שונים, שעלולים לחבל ביציבות הגנטית של התא ולגרום למוטציות.



את פלוריסטם הקים שי מרצקי, אשר שימש עד כה כמנכ"ל זמני, ולאחר מינויו של אברמן חזר לתפקיד מנהל הטכנולוגיות בחברה. לפניו שימשו בתפקיד המנכ"ל גם עירית ארבל, מנדי זאבי והאמריקאי ג'ון בייקוס.



לפני כשנתיים התמזגה פלוריסטם עם השלד הבורסאי האמריקאי A.I software ומאז היא נסחרת בוול סטריט מעבר לדלפק, ברשימת הבולטין בורד. מחירה הנוכחי של המניה משקף לחברה הקטנה שווי של 14 מיליון דולר, אולם להערכת אברמן, עם ניהול נכון היא יכולה גם להגיע בתוך שנתיים-שלוש לשווי של למעלה מ-100 מיליון דולר.



לאברמן מעל ל-20 שנות ניסיון בתחום השיווק והניהול של חברות היי-טק בארץ ובעולם. בתפקידו האחרון הוא שימש כמנכ"ל חברת אלביט מערכות ראייה (EVS). "אני מקווה", אמר היום אברמן, "לתרגם את שנות הניסיון הרבות שלי לתועלתה של פלוריסטם. אני מאמין כי לחברה טכנולוגיה ייחודית ונחוצה שיכולה לשנות באופן מוחלט את תחום תאי הגזע ולהציל מיליונים רבים".



אברמן מאמין כי לתפקיד של מנכ"ל בחברה כמו פלוריסטם צריך קודם כל ניסיון ניהולי. "זוהי חברת מחקר עם 20 עובדים. התפקיד שלי הוא לנהל את תוכנית העבודה, להגדיר מטרות ויעדים, ולעבוד על פיהם. הניסיון הניהולי שלי גם יעזור לפתור בעיות ולחלוף על פני מכשולים", הוא ציין. לדבריו, כחברה ציבורית נדרש מהמנכ"ל גם לעדכן את המשקיעים בנוגע לנעשה בחברה, ולפעול בנושאים שונים כגון שיתופי פעולה עם חברות אחרות.



לפלוריסטם מערכת ייחודית שהיא "ביו-ראקטור", המאפשר להגדיל תאי גזע אנושיים בסביבה זהה לחלוטין למח העצם וזאת על ידי שימוש במבנה תלת מימדי המדמה את מח העצם. המבנה התלת מימדי מפקח באופן טבעי על קצב ההתמיינות של תאי הגזע. גודל השוק העולמי למוצרה של החברה בתחום של מחלות דם חמורות נאמד כיום בלמעלה מ-5 מיליארד דולר.



שתי חברות נוספות אשר פועלות בתחום מקביל לזה של פלוריסטם הן של גמידה סל, בה מושקעת גם טבע, וחברת ViaCell (סימול VIAC) האמריקאית. האחרונה הודיעה לפני כשבוע כי היא מפסיקה את הניסוי הקליני שלה, על רקע מותם של חולים. הטכנולוגיה של ואיה סל שונה מזו של פלוריסטם והתבססה על הוספת זרזי צמיחה ונוגדנים לתהליך הריבוי של תאי הגזע. בעקבות כישלון הניבוי, היא כבר הודיעה שתאמץ כיוון דומה לזה שבחרה בו פלוריסטם.



בפלוריסטם הושקעו עד כה כ-6 מיליון דולר ולדברי אברמן הכסף הזה צפוי להספיק לה עד אמצע השנה הבאה. אולם אברמן מקווה לגייס בקרוב סכום ראשוני נוסף ובשנה הבאה לצאת להנפקה גדולה יותר, שתספק חמצן לשנתיים נוספות. "כדי להשלים את שלב 1-2 נידרש לעוד כ-9 מיליון דולר, אולם ייתכן שהסכום שיגוייס יהיה גם כפול מזה. שלוש שנים מהיום נהיה לקראת סיום התהליך לקבלת האישורים מה-FDA", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully