וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו הכלכלי של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אינו רואה השפעה משמעותית של מחירי האנרגיה על הצמיחה הכלכלית

רויטרס

27.9.2005 / 21:02

בן ברננקה צופה פגיעה בשוק העבודה בטווח הקצר, אך שיפור בצמיחה ובשוק העבודה בטווח הרחוק יותר, בעקבות ההוריקנים; נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו רמזה היום על העלאות ריבית נוספות



מחירי האנרגיה הגבוהים מכבידים על משקי הבית ועשויים בסופו של דבר להביא להגבלת הצמיחה הכלכלית, אך עד כה היתה השפעתם מצומצמת. כך אמר היום בן ברננקה, יו"ר ועדת היועצים הכלכליים של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. בנפרד, רמזה היום נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, ג'נט ילן, על העלאות ריבית נוספות בארה"ב. מאוחר יותר היום צפוי נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, לשאת דברים בכינוס כלכלי.



"כלכלת ארה"ב נמצאת באמצעה של תקופת צמיחה כלכלית חזקה ויציבה", אמר ברננקה בהערות שהוכנו עבור הפגישה השנתית של הארכון הלאומי לכלכלה עסקית. "גמישות הכלכלה מסייעת לה לספוג את הזעזועים שגרמו ההוריקנים למגזרי האנרגיה והתחבורה", אמר ברננקה. הוא הוסיף כי נזקי ההוריקן ריטה היו קטנים מהצפוי במרבית האזורים.



לדברי ברננקה, האינפלציה נותרה ברמה ניתנת לשליטה למרות מחירי האנרגיה הגבוהים, ורמת אינפלציה רצויה צפויה להמשיך. ברננקה אמר כי העליות במחירי הנפט כבר אינן מזניקות את האינפלציה, ולכן, לדבריו, הבנק הפדרלי "לא נאלץ להגיב לעליות במחירי האנרגיה עם העלאות חדות בשיעורי הריבית".



התחזית הכלכלית לטווח הקרוב ממשיכה להיות מושפעת מסופת ההוריקן קתרינה ומ"כלכלת סגירת המפרץ" שהגיעה אחריה, לדברי ברננקה. הוא הצטרף לתחזיות אחרים, ואמר כי הוא צופה בפגיעה ביצירת משרות חדשות ובצמיחה ברבעון הנוכחי.



אך לאחר מכן, "שיקום ובינוי מחדש צפוי להגדיל את שיעורי הצמיחה ושיעורי יצירת המשרות, אולי כבר ברבעון הרביעי ובהחלט במחצית הראשונה של השנה הבאה", אמר ברננקה.



ברננקה היה אחד מנשיאי הבנק הפדרלי של ארה"ב לפני שעבר לתפקידו הנוכחי בבית הלבן. שמו הוזכר כאחד המועמדים המובילים להחליף את נגיד הבנק הפדרלי גרינספאן לאחר פרישתו בינואר.



ג'נט ילן, נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, אמרה היום כי על הבנק לקיים את הבטחתו לשמור על יציבות המחירים באמצעות רמת אינפלציה נמוכה. דבריה מצביעים על כוונת הבנק הפדרלי להמשיך בהעלאות ריבית נוספות.



"על הבנק הפדרלי לקיים - פעם אחר פעם - את הבטחתו לשמירה על יציבות מחירים", אמרה ילן בנאום לחברי פרלמנט בלונדון, בעת כינוס של המרכז לכלכלה ופיננסים באירופה. "אפשרות שאינה באה בחשבון היא לאפשר עלייה באינפלציה", הוסיפה. כעת עומד שיעור הריבית בארה"ב על 3.75% - לאחר 11 העלאות ריבית רצופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully