וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן מזהיר מפני ביטחון יתר בשווקים - על רקע תקופה ארוכה של יציבות כלכלית

TheMarker

27.9.2005 / 22:26

נגיד הבנק הפדרלי אמר כי גמישותה של הכלכלה האמריקאית סייעה לה לספוג מספר זעזועים בשנים האחרונות - כגון עליית מחירי האנרגיה - אך הזהיר מפני לקיחת סיכונים



נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, אלן גרינספאן, הזהיר היום מפני ביטחון יתר, לאחר תקופה ארוכה של יציבות כלכלית. הנגיד אמר כי "ירידה בהערכת הסיכון לרוב מעודדת הנחות על יציבות ממושכת". גרינספאן דיבר בשידור לוויני לפגישה השנתית של האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית בשיקגו. גרינספאן לא התייחס לכוונותיו בטווח הקצר בנוגע למדיניות הריבית, אלא התמקד במעלות של דה-רגולציה ובגמישות כלכלית.



גמישות גדולה בכלכלת ארה"ב סייעה לה להתמודד עם מספר זעזועים בשנים האחרונות, לדבריו, כולל עליית מחירי האנרגיה. הנגיד לא התייחס ישירות להשפעות נזקי ההוריקנים על כלכלת ארה"ב. גרינספאן הדגיש נושא אליו התייחס מספר פעמים בחודשים האחרונים - העובדה שיציבות כלכלית מייצרת סיכונים משלה בשל עליות מחירים בלתי מוצדקות.



גרינספאן הצדיק את אי-הפעולה של הבנק הפדרלי למניעת בועות מחירים בשווקים בעבר, וחזר על אמונתו בכוחות השוק. לדבריו, אין זה מציאותי לצפות כי הבנקים הפדרליים ימנעו עליות מחירים "בועתיות" כגון העליות במגזר הטכנולוגיה בסוף שנות ה-90. "ההיסטוריה מזהירה אותנו שתקופות ארוכות של חששות מועטים מסיכוני אשראי פעמים רבות הסתיימו בהיפוך מגמה בצירוף צניחת מחירים של נכסים בעלי סיכון גבוה", אמר הנגיד. הוא הוסיף כי "כיוון שקשה לדכא צמיחה מהירה בשווקים בעת יציבות כלכלית, יש צורך במערכת גמישה ביותר".



לא ברור האם גרינספאן התייחס בדבריו לשוק הדיור הצומח או לשוק האג"ח, שני שווקים אליהם התייחס בעבר. המחיר הממוצע לבתים קיימים צמח ב-15.8% ל-220 אלף דולר ב-12 החודשים שהסתיימו באוגוסט, לפי ארגון סוכני הנדל"ן האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully