וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגי אליאנס חתמה על הסכם ליצוא צמיגים לארה"ב בסך 210 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

25.6.2001 / 11:28

צביקה מאירי, מנכ"ל אליאנס: "החוזה יאפשר לנו להגיע לקצב מכירות של 180 מיליון דולר ב-2002"

צמיגי אליאנס , שבשליטתו של אליעזר פישמן, חתמה על עסקה עם חברת הפצת הצמיגים TBC בצפון אמריקה, לפיו תייצא החברה הישראלית החל מינואר 2002 צמיגים בסכום של 210 מיליון שקל. TBC תהיה למעשה נציגת אליאנס בצפון אמריקה ותכניס תחת התשתית השיווקית שלה את כל לקוחות אליאנס הקיימים בארה"ב. זאת, בנוסף ל-1,600 נקודות הפצה הנמצאות בבעלות ישירה של TBC.

שתי החברות יפעלו במשותף להגדלת מחזור מכירת הצמיגים באמריקה הצפונית להיקף של 420 מיליון שקל עד שנת 2004.

בנוסף, החברות יפעלו במשותף לפיתוח צמיגי חקלאות התואמים את הדרישות האמריקאיות בשני שווקים: שוק הצמיגים החליפיים (החלפת צמיג ישן או קרוע המותקן על הטרקטורים) ושוק הציוד המקורי (כולל התקנה של הצמיגים על פס הייצור של הטרקטור).

צביקה מאירי, מנכ"ל צמיגי אליאנס, מציין כי שוק היעד בארה"ב לצמיגי החקלאות עומד על כמיליארד דולר בשנה, וכי כניסת אליאנס לשוק זה בליווי אחת משתי החברות האמריקאיות הגדולות ביותר לצמיגים (מוכרת במיליארד דולר לשנה) תאפשר לחברה להמשיך לצמוח עם תחילת מימוש החוזה בשנת 2002. להערכתו של מאירי, מחזור המכירות יסתכם ב-2001 ב-120 מיליון דולר, וב-2002 צפויה החברה להגיע למכירות של 180 מיליון דולר בהנחה שקצב הצמיחה הרבעוני יישמר.

מחזור המכירות של אליאנס ברבעון הראשון של 2001 צמח בכ-4% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-111.2 מיליון שקל. החברה עדיין רשמה הפסד תפעולי של כ-3 מיליון שקל ברבעון, אולם הכנסות המימון של החברה, בסך של 6.5 מיליון שקל, העבירו אותה לרווח נקי של 3.6 מיליון שקל.

ברבעון הראשון היוו המכירות של החברה לארה"ב כ-19% מסך המחזור, אולם בעקבות העסקה הנוכחית צפוי אחוז זה לעלות בשנת 2002 לרמה של כ-27%, ובכך לממש הלכה למעשה את האסטרטגיה בה נוקטת החברה, שכוללת הגדלת נתח השוק בארה"ב במקביל למכירות לשוק האירופי.

צמיגי אליאנס רשמה ברבעון השני והשלישי של 2000 הפסדים של 13 ו-20 מיליון שקל, בהתאמה, וברבעון הרביעי אף הגדילה לעשות וסיימה עם הפסד שיא של 30 מיליון שקל. אולם, נראה כי תוכנית ההתייעלות שנקטה החברה ב-4 השנים האחרונות, שעלותה הסתכמה ב-350 מיליון שקל, נותנת את אותותיה.

מאירי מציין כי החברה מעוניינת להקטין את החשיפה המטבעית שלה לשוק האירופי, וזו אחת הסיבות (בנוסף לרצון לצמוח) שהביאה את החברה להחלטה לעשות מאמצים שיווקיים בארה"ב, שעד כה נושאים פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully