וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בליכוד: סקר חדש מראה כי שרון מביס את נתניהו - 47% מול 34%

יוסי ורטר

28.9.2005 / 7:18

לפני כשלושה שבועות מצב העניינים היה הפוך: נתניהו הוביל ביתרון של 6% על שרון; שבועיים לפני כן, נתניהו הביס את שרון ברוב של 17% בקרב מתפקדי הליכוד





אם מגמת ההצטמקות בתמיכה בנתניהו והעלייה בכוחו של ראש הממשלה תימשך, ייתכן מאוד ששרון יחזור לכנסת הבאה כראש הליכוד. עד שלשום, תסריט כזה נראה כדמיוני לגמרי.



רק אתמול בבוקר התראיין סוקרו של שרון, קלמן גאייר, בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, ובתשובה לשאלה מהם סיכוייו של שרון בקרב המתפקדים אמר גאייר: "יהיה לו (לשרון) קשה מאוד לנצח שם".



תוצאות סקר "הארץ-דיאלוג" הן בשורה רעה לכמה מיועציו של שרון, שעדיין חולמים על פרישה מהליכוד והקמת מפלגה חדשה. עם נתונים כאלה, שרון נמצא בדרכו להתמודדות בפריימריס - ואולי גם לניצחון.



הסקר ביקש לבדוק גם את מצב ההתמודדות המרובעת בין שרון, נתניהו, לנדאו ומשה פייגלין. גם כאן, שרון מתחזק וכל יריביו נחלשים ביחס לסקרים קודמים שנערכו בשבועות האחרונים. בסקר הנוכחי נתניהו זוכה ל-20.6%, שרון ל-45.5% (מה שאומר ניצחון חד-משמעי של שרון על כל יריביו, כבר בסיבוב ראשון), לנדאו ל-15.9% ופייגלין, ראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד, מקבל 4.9% בלבד.



בסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 512 מרואיינים עם טעות דגימה של 4.34%, נשאלו חברי הליכוד - המונים כיום כ-140 אלף בני אדם - כיצד לדעתם השפיעה ההכרעה במרכז שלשום על סיכוייהם של ארבעת המועמדים בפריימריז לראשות הליכוד. גם כאן התוצאה נוטה בבירור לטובתו של שרון: מרבית המתפקדים (46%) העריכו כי ההכרעה במרכז הגדילה את סיכוייו של שרון לנצח בפריימריס. 45% העריכו כי ההכרעה במרכז הקטינה את סיכוייו של נתניהו לנצח במאבק על ראשות הליכוד, ואחוז דומה העריך כי להצבעה במרכז לא תהיה כל השפעה על סיכוייו של לנדאו לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully