וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע נלחמת בסרטן: 11 פרויקטים בשנה וחצי

עודד חרמוני

28.9.2005 / 8:46

בכנס המלחמה בסרטן של עיתון "הארץ" אתמול, הציגה טבע את הפן שלה כחברה אתית - 29 פרויקטים חדשים, מהם 11 בתחום הסרטן, מתוך 278 שבחנה מתחילת 2004; אך עדיין חסר כסף לחברות סטארט אפ בתחום



11 מיליון חולי סרטן מסוגים שונים מאובחנים מדי שנה בעולם, מהם 24 אלף בישראל. 7 מיליון בני אדם מתים בעולם ממחלת הסרטן, מהם 11 אלף בישראל. נתונים אלו נמצאים כל העת בעלייה.



44 שנה לאחר גילוי הסרטן חברות התרופות עדיין לא מצליחות לספק פתרונות מקיפים למחלה הקשה. הנתונים הקשים הללו שימשו בסיס לכנס מלחמה בסרטן שאירגנה אתמול החברה לפיתוח ומחקר של האוניברסיטה העברית, יישום, בשיתוף עם עיתון "הארץ". בכנס שהתקיים ברמת גן, הציגו הפרופסורים-החוקרים אברהם הוכברג, יחזקאל ברנהולץ (שפיתח את הדוקסיל), אלכס לויצקי, שמואל בן שוש וחרמונה שורק את הפיתוחים החדשים בתחום המלחמה בסרטן באוניברסיטה העברית.



המרצים, אנשי האקדמיה והתעשייה, ניסו להבין מדוע אין מספיק השקעות בחברות בתחום, שצמא כל כך לפתרונות בטיפול וזיהוי מוקדם. חלק מהדוברים טען שהבעיה העיקרית היא שיש הרבה מאוד מחקר בסיסי בתחום שזוכה גם לגיבוי בפטנטים על ידי מחלקות המסחור האקדמיה, אך אין מי שיקח את הפיתוחים הללו לשלב היישומי-מסחרי, הדורש השקעות עתק.



דווקא טבע, המוכרת בזכות הפן הגנרי שלה, הציגה פעילות אתית ענפה בתחום הטיפול בסרטן. לטבע יש ארבע השקעות ישירות בחברות סטארט-אפ בתחום (פרטיאולוג'יקס, גמידה, VBL והחברה האחרונה בה השקיעה - קיור-טק).



ד"ר ליאנה פת, מנהלת היחידה לפרויקטים חדשים בטבע, שהיא כיום יחידת המו"פ הגדולה בישראל בתחום פיתוח תרופות חדשות עם 500 עובדים, אמרה כי בשנה וחצי האחרונות נבדקו בטבע 278 פרויקטים חדשים בפיתוח תרופות, 95 מהם עסקו בפיתוח תרופות בתחום הסרטן. 29 מבין הפרויקטים האלו קיבלו המלצה חיובית ומהם 11 פרויקטים של פיתוח תרופות חדשות עוסקים באופן ספציפי בטיפול בסרטן. בנוסף התברר כי לטבע כיום 9 מולקלות לטיפול בתחום הסרטן בשלבי בדיקה יישומית ונמצאות בפיתוח כבר עתה, ושתיים נוספות בתהליכי רישוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully