וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש פטרוליאום הבריטית ורוזנפט הרוסית ישקיעו 200 מיליון דולר בקידוח ובבדיקה של שתי בארות נפט

סוכנויות הידיעות

28.9.2005 / 8:59

לפי הערכות מדובר במרבץ של 5.7 מיליארד חביות נפט גולמי; תנאי הפרויקט הקשים עשויים לחייב שיתוף פעולה עם אקסון מוביל ורויאל דאץ'-של, שהחלו כבר בהקמת מתקנים בפרויקטים אחרים באזור



בריטיש פטרוליאום - חברת הנפט הגדולה בארה"ב - ורוזנפט הרוסית, מתכוונות להשקיע יותר מ-200 מיליון דולר בקידוח שתי בארות נפט במזרח רוסיה בשנה הבאה. מטרת הפרויקט ששמו סחאלין-5, היא להעריך את מרבצי הנפט ולבדוק האם הם מסוגלים לשמש לאספקת נפט לאסיה ולארה"ב. לפי הערכות, שדות הנפט של סחאלין-5 מכילים עד 5.7 מיליארד חביות נפט גולמי - בערך כפליים מתפוקת הנפט השנתית של רוסיה.



במסגרת הפרויקט, ייבדקו שדות נפט הרחוקים מהחוף לפחות 50 ק"מ והנמצאים למעלה מ-100 מטר מתחת לפני המים. בניית אסדות נפט באזור כרוכה בהתמודדות עם מים הקפואים למעלה ממחצית השנה. מדובר בתנאים קשים המייקרים את הפקת הנפט, וייתכן כי הדבר יביא להסכם עם אקסון מוביל ורויאל דאץ'-של, שכבר החלו להקים מתקנים באזור, לשימוש משותף במתקנים ובצינורות ההובלה. פרויקט סחאלין-1 של אקסון מוביל האמריקאית, הנמצא במקום רדוד יותר, מוערך בכ-12.8 מיליארד דולר, לדברי סגן נשיא בריטיש פטרוליאום דינטי מילר.



עלויות הקמת המתקנים עשויות לעלות עוד יותר בשל עליית מחירי הפלדה. רויאל דאץ'-של אמרה ביולי כי עלות הפרויקט אותו היא מפתחת - סחאלין-2 - עשויה להיות מוכפלת ל-20 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully