וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל וייס, יו"ר חברת XTL, יסייע לחברת כן פייט להתמודד על שוק של 5 מיליארד דולר

יורם גביזון

28.9.2005 / 9:14

כן פייט תנפיק 133 אלף יחידות של מניות ואופציות, אשר בעלי עניין התחייבו לרכוש 20% מהן; החברה מתמקדת ביישום הטכנולוגיה שפיתחה למחלת דלקת המפרקים השגרונית



נסיונה של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי להנפיק חברות ביוטכנולוגיות וציוד רפואי בבורסה בתל אביב נתקל עד כה בתגובה פושרת של שוק ההון. חברת כן פייט תנסה לגייס הבוקר 45 מיליון שקל בהנפקה לציבור של מניות ואופציות, אלא שמדובר למעשה בהנפקה שהיא יצור כלאיים - שילוב בין הנפקת זכויות, הנפקה ציבורית והנפקה פרטית, שתהפוך את הרוכש לבעל המניות הגדול בחברה.



כן פייט תנפיק 133 אלף יחידות של מניות ואופציות אשר בעלי עניין התחייבו לרכוש 20% מהן. במקביל חתמה החברה על הסכם להקצאת אופציות ל-30% ממניות החברה למייקל וייס, יו"ר חברת XTL, ולאלכס רבינוביץ, מבעלי השליטה בחברה, אם יעמדו בהתחייבותם לארגן קבוצת משקיעים שישקיעו בכן פייט 7 מיליון דולר לפחות, כלומר 70% מהיקפה של ההנפקה.



כן פייט הוקמה על בסיס מחקר שערכה פרופ' פנינה פישמן, חוקרת במרכז הרפואי רבין, שהיא מייסדת החברה והמנכ"לית שלה. המחקר מבוסס על סוגיה שהעלה פרופ' מאיר דג'לדטי. פישמן חקרה את הסיבות לנדירות של גרורות סדטניות בשריר, וזאת על אף שרקמות השריר מקבלות אספקת דם גדולה, כך שלכאורה התאים הסרטניים, הנודדים בגוף באמצעות כלי הדם, היו אמורים להגיע לרקמות אלו.



פישמן גילתה כי רקמת השריר מפרישה מולקולות קטנות בשם אדנוזין. מולקולות אלו מעכבות את התפתחותם של תאים סרטניים על ידי קשירתם לקולטנים שמופיעים בצורה בולטת יותר על פני תאים סרטניים ודלקתיים, לעומת תאים בריאים. בעקבות הקישור לקולטן נגרם שינוי פנימי בתא, שמביא בסופו של דבר לעצירת הגידול של תאי סרטן ותאים דלקתיים, אך אינו משפיע על תאים בריאים, וזאת בניגוד לטיפולים כימותרפיים, הפוגעים הן ברקמות סרטניות והן ברקמות בריאות.



כן פייט סבורה כי הצליחה לחקות את אופן פעולת מולקולת האדנוזין, על ידי מולקולה סינתטית שפיתחה. המולקולות ניתנות דרך הפה, וזאת בניגוד למרבית התרופות הקיימות למחלות אוטו-אימוניות, שהן תרופות ביולוגיות המבוססות על מולקולות חלבוניות גדולות, ועל כן לא ניתן לתת אותן לחולה דרך הפה. תרופות אלה גורמות לתופעות לוואי קשות, כמו עלייה בשכיחות של לימפומה (סרטן בלוטות הלימפה) ושחפת. יתרון אחר של המולקולה של כן פייט, אם אכן היא תיהפך לתרופה, הוא עלות הייצור הנמוכה שלה.



כן פייט מתמקדת ביישום הטכנולוגיה שפיתחה למחלת דלקת המפרקים השגרונית, שתוקפת 1% מהאוכלוסייה בעולם המערבי, בעיקר נשים בגיל הפוריות. המחלה, נובעת מהתקפה של המערכת החיסונית על המפרקים וגורמת להגבלות בכושר התנועה וכאבים, ובמקרים קשים אף לנכות ופגיעה בתוחלת החיים. גודלו של שוק התרופות שמטפלות בגורמי הדלקת מוערך ב-5 מיליארד דולר והוא צומח בשיעור של 18% לשנה.



המולקולה שכן פייט פיתחה נמצאת בשלב השני של הניסוי בבני אדם (Phase2b). בכל שלבי הניסוי עד כה הציגה החברה פרופיל בטיחותי גבוה ותגובה חיובית לטיפול בתרופה בהשוואה לתרופות הקיימות כיום בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully